RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Best Vooruit 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Best Vooruit 1 (zon)

Eerste van 6 finales start tegen Best Vooruit

Het 1e elftal doet er alles aan om in ieder geval geen laatste te worden in het eerste seizoen ooit in de 1e klasse. Dat zal nog een hele toer worden, al is er nog van alles mogelijk met nog 6 wedstrijden te spelen. Dat zijn dus 6 finales en zondag is de eerste thuis tegen Best Vooruit.

De ploeg van Dennis Dekkers, die na zijn  vertrek bij hoofdklasser Gemert voor het eerst de scepter zwaait, doet het prima met een 7e plaats. Twee seizoenen geleden promoveerde de vereniging  via de nacompetitie. In de finale daarvan waren ze te sterk voor Moerse Boys uit Zundert. Dezelfde weg gingen onze mannen afgelopen seizoen.

De afgelopen seizoenen speelden de ploegen in de 2e klasse in totaal 6 keer tegen elkaar, daarbij bleek Best een lastige tegenstander. Alleen in het seizoen 2014/2015 werd twee keer gewonnen. In de 2 seizoenen daarna werd in 2015/2016 gelijk gespeeld. In de andere (3) wedstrijden kwam Best Vooruit als winnaar uit de bus. De uitwedstrijd dit seizoen (foto) werd met maar liefst 4-0 verloren. Het was een van de slechtste wedstrijden van het seizoen. Bij rust stond het nog 0-0 en was er niets aan de hand. In de 2e helft ging het totaal mis en zakte Prinses Irene door de ondergrens schreef uw verslaggever.

Best Vooruit verloor zondag de thuiswedstrijd tegen Leones met 0-4, het was de eerste nederlaag na 6 wedstrijden zonder verlies. Prinses Irene behaalde zondag een verdiende 0-3 overwinning op buurman HVCH. De ploeg beloonde zichzelf nu wel eens, door de kansen die het kreeg wel te benutten. Sowieso is er een nieuw elan in de groep gekomen. De komst van coach Everaerts zal daar zeker ook aan bijdragen. Voor het eerst dit seizoen zijn alles sterkhouders ook weer aan boord wat zeker ook een rol speelt. Best Vooruit staat op een veilige plaats en kan dus onbevangen spelen. Voor Prinses Irene geldt dat het alles zal moeten geven om de punten in huis te houden. Hopelijk is het scorend vermogen weer terug en komt dat weer op het niveau waarop het de laatste seizoenen steeds is geweest. Toen werden er elk seizoen ruim veertig tot 50 doelpunten gemaakt! Het is zondag wel oppassen voor de geroutineerde Best Vooruit spits Robin Buiks die het net altijd makkelijk weet te vinden! In de uitwedstrijd was ook Thijs v.d. Linden gevaarlijk met 2 doelpunten.

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld