Prinses Irene geeft in slotseconden overwinning weg

Woezik 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

24 februari 2019 14:30

P.T.A. (Patrick) Hoeks

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Met een heerlijke inzet strijdend Prinses Irene,  speelde in Wijchen, tegen de gedegradeerde  hoofdklasser Woezik, vooral in de 1e helft een prima pot voetbal.  Na een 0-1 ruststand, door een prachtig doelpunt van Rody van Schijndel, konden de mannen van Van Tilburg Mode & Sport toch de 3 punten niet mee naar Nistelrode nemen. Iets voor de 90e minuut scoorde Stijn Rambach de 1-1. In de 4e minuut van de blessuretijd kreeg Prinses Irene nog een dot van een kans, maar de inzet viel op het dak van het doel.

Tomeloze inzet

Zonder de geblesseerde aanvoerder Gijs van Erp, waardoor Rody van Schijndel in de basis begon en voortreffelijk speelde, was Prinses Irene de bovenliggende de partij in de eerste helft. Onder aanvoering van de vooral in de 1e helft ijzersterk spelende Robin Walk, heerste Prinses Irene op het middenveld. Nadat Koen Bollen al een keer gevaarlijk was met een kopbal, was het Rody van Schijndel die na ruim 10 minuten vanaf een meter of twintig met een prachtig schot doelman Niek van Dijk kansloos liet. Rond het kwartier was Woensel gevaarlijk, maar de beste kansen waren voor Prinses Irene. Rolf v.d. Bogaart zag bijvoorbeeld een schot voorlangs gaan, waarbij een van zijn  medespelers, net niet de bal richting het doel kon duwen. De met een tomeloze inzet spelende ploeg van coach Everaerts, zag in het vervolg van de wedstrijd Wibe van Rooij en Tim van den Brand gevaarlijk worden met schoten.  Vooral Van Rooij was een plaag voor de Woezik defensie en werkte hard voor zijn team. Prinses Irene was dus dicht bij een tweede doelpunt. Het mocht doelman Stef van Venrooij echter ook danken omdat hij vlak voor het rustsignaal, van de uitstekende scheidsrechters Patrick Hoeks, een inzet van Stijn Rambach uit de kruising tikte.

Kalkstip

De Oranjes kwamen sterk uit de kleedkamer. Een goede actie van de weer rechtsback spelende Jeroen Bekkers , stelde Wibe van Rooij in staat om van dichtbij uit te halen. Zijn schot werd echter door doelman Van Dijk met de voet uit de hoek gekeerd. Even later werd spits Renzo Hendriks in het strafschopgebied naar de grond getrokken. Hoeks wees  terecht naar de kalkstip. Invaller Jesse Vreman, schoot de pingel ver naast. Tim van den Brand had even later, na een goede actie van Jeroen Bekkers, de 0-2 op zijn schoen, maar nam de bal niet goed aan. In de 58e minuut had Prinses Irene de wedstrijd op slot kunnen gooien. Rolf v.d. Bogaart dook vrij voor de doelman op na een mooie steekbal. Van Dijk redde in eerste instantie,  de rebound werd door dezelfde v.d. Bogaart tegen de paal geschoten.

Vanaf de 60e minuut nam Woezik het initiatief over en kon doelman Stef van Venrooij zich in de loop van de wedstrijd steeds meer onderscheiden. Het was soms vrouwen en kinderen eerst bij de Nistelrodenaren. Bram van Summeren had in de 75e minuut een vrije schietkans, maar schoot hopeloos langs. Stijn Rambach ging in de 82e minuut alleen richting Van Venrooij, maar  trof de paal. De druk nam alsmaar toe en in de 88e minuut was het raak. Uit een scrimmage wist Stijn Rambach te scoren. Even later moest Van Venrooij al zijn kunnen tonen, om de 2-1 te voorkomen. In de 4e minuut van de blessuretijd was het de sterk ingevallen Wout Soetekouw, die twee keer op rij een duel won en Wibe van Rooij vrij voor doelman Van Dijk zette.  De technicus schoot de bal echter tegen hem op. De rebound was voor Rick van der Meer, die zijn inzet op het dak van het doel zal vallen.

Over de gehele wedstrijd genomen is 1-1 een juiste afspiegeling van de wedstrijd, maar zeker in het eerste uur had Prinses Irene gewoon met 2 á 3 doelpunten verschil kunnen en moeten leiden. Daarna was Woezik de bovenliggende partij. Spelend zoals de laatste weken, kan het niet anders dan dat de Oranjes op de ranglijst gaan stijgen.

Tim van der Heijden was wederom een van de beste

Robin Walk controleert

Aanvoerder Koen Bollen kopt aanvallend

Tim v.d. Brand kan alleen op het doel afgaan