Woezik 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Woezik 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

We zijn net voorbij de helft van de competitie en de stand op de ranglijst is zeker niet florissant te noemen voor de Van Tilburg Mode & Sport Boys.

Nadat afgelopen zondag voortreffelijk werd gespeeld tegen de ongenaakbare koploper Juliama’31, wacht nu het Wijchense Woezik. Die ploeg degradeerde vorig seizoen uit de hoofdklasse. Bij de start van het seizoen werd verwacht dat ze mee zouden doen om het kampioenschap, maar dat blijkt een misvatting. De mannen uit Wijchen  begonnen sterk aan de competitie, maar spelen nogal wisselvallig. Dat neemt niet we dat ze veel kwaliteit hebben en veel spelers die al lang op dit niveau of hoger hebben gespeeld.

In de thuiswedstrijd (foto's) was Prinses Irene bijzonder ongelukkig. Het werd een 0-2 nederlaag,  het duurde tot de 75e minuut voordat Woezik op gelukkige wijze, en tegen de verhouding in, op een 0-1 voorsprong kwam. In de slotseconden werd het zelfs nog 0-2 toen Prinses Irene alle risico’s nam. Dat blijkt toch het verschil dit seizoen. Op een niveau hoger dan vorig seizoen in de 2e klasse, krijg je minder kansen en schiet de tegenstander ze makkelijker binnen. Toch moet de ploeg van de debuterende coach Ronny Everaerts vertrouwen hebben gekweekt uit de laatste wedstrijden. Wat betreft inzet valt er over die wedstrijden niets negatiefs te zeggen, want die is voorbeeldig. Hopelijk lukt het zondag om een goed resultaat neer te zetten zodat de toekomst er toch wat rooskleuriger uit gaat zien en het zelfvertrouwen helemaal terugkomt.

Wedstrijd-nummer

P.T.A. (Patrick) Hoeks

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
17 feb 2019 Alverna (zon) - Woezik 1 (zon) co 0 - 0
10 feb 2019 Woezik 1 (zon) - Brabantia 1 (zon) co 3 - 2
20 jan 2019 Best Vooruit 1 (zon) - Woezik 1 (zon) co 3 - 0