Prinses Irene laat koploper ontsnappen

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Juliana '31 1 (zon)

Daley Hoogakker (kopbal)
Thijs Hendriks (kopbal)

17 februari 2019 14:30

J.P. Loontjens

Opstelling

Prinses Irene speelde tegen, de nog ongeslagen koploper en toekomstig kampioen, Juliana ’31 uit Malden een voortreffelijke wedstrijd. Onder leiding van de nieuwe coach Ronny Everaerts speelden de Van Tilburg Mode & Sport boys met veel inzet, maar zeker ook goed voetbal. Na een 0-1 ruststand, door een doelpunt van Daley Hoogakker, kwam Prinses Irene in de 60e minuut op 1-1 via Tim van den Brand. De Oranjes brachten de koploper aan het wankelen, maar moesten uiteindelijk toch buigen. In de 85e minuut was het ex prof Thijs Hendriks die de 1-2 binnen kopte. In de slotfase nam een strijdend Prinses Irene nog alle risico’s, maar de verdiende gelijkmaker viel niet meer.

Koen Bollen

Waar vooraf weinig Prinses Irene aanhangers verwacht hadden dat Prinses Irene tegen de ongenaakbare koploper kans zou maken, bleek dat een misrekening. De nieuwe coach had tactisch wat aanpassingen gedaan, wat goed uitviel. Juliana had veruit het meeste balbezit en kwam in de beginfase ook een paar keer gevaarlijk door. Vooral de lange en bewegelijke spits Bob Rossen was een paar keer dreigend. Maar steeds kon de verdediging met aan het hoofd Koen Bollen ontzetten. Dezelfde Bollen was in de 10e minuut zelfs dicht bij de 1-0 maar zijn kopbal ging over. Juliana bleef aandringen, maar de counters van Prinses Irene waren zeker ook niet zonder gevaar. Na een half uur spelen viel de 0-1. Een voorzet van Hendriks, die randje buitenspel door mocht gaan, werd door Hoogakker prachtig in de kruising gekopt. Echte kansen waren er tot aan de thee niet mee voor de ploegen.

Tactische vondst

Everaerts kwam met een tactische vondst in de 2e helft. Hij bracht Jeroen Bekkers, normaal rechter of linkerspits, als rechtsback. Dat pakte goed uit. Na de thee namen de Oranjes regelmatig het initiatief en werden verschillende keren gevaarlijk. De beste kans van de middag was voor Koen Bollen, die na een afgeslagen corner, ineens vrij voor het doel stond. Hij raakte de bal echter niet goed, die nog wel terecht kwam bij Jerin v.d. Rakt, die vervolgens uit buitenspelpositie scoorde. Van Rooij kreeg ook een goede schietkans, maar  raakte de bal maar half. Na een uur kwam er de verdiende gelijkmaker. Jeroen Bekkers stoomde op en zijn voorzet belandde uiteindelijk bij de onvermoeibare Tim v.d. Brand, die raak schoot. Daarna was het initiatief meer bij Juliana maar echte grote kansen kwamen er amper. Tot de 85e minuut. Rick van Beijnen kon een voorzet loslaten, die niet goed werd verwerkt door de Prinses Irene defensie. Hendriks kopte de 1-2 binnen. Het slotoffensief van Prinses Irene leverde nog een goede kans op voor Wibe van Rooij, maar het lukte hem niet te scoren. Na ruim 90 minuten blies de voortreffelijke scheidrechter Loontjens voor het einde.

Ondanks de nederlaag moet deze wedstrijd de ploeg vertrouwen geven voor de nog 12 resterende wedstrijden. Wel dient de ploeg zichzelf dan vaker te belonen. Want niet voor het eerst dit seizoen, zijn er de complimenten van de tegenstander, maar doet de ploeg zichzelf tekort.

Stef van Venrooij redt

Tim van der Heijden speelde uitstekend aan de linkerkant

Jerin v.d. Rakt met een interceptie

Koen Bollen met een kans, maar hij raakt de bal helaas niet goed