Brabantia 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Brabantia 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene heeft tot nu toe nog maar vijf punten verzameld in acht wedstrijden. Zondag gaat de reis naar Eindhoven, waar Brabantia wacht. De Eindhovenaren staan op de zevende plaats en hebben zes punten meer op hun conto dan onze mannen.

De Nistelrodenaren staan op de voorlaatste plaats. Het is echter absoluut niet zo dat ze wekelijks de mindere zijn van hun tegenstanders, laat staan dat ze worden weggespeeld. Zoals eerder gemeld waren Juliana ’31 en SV TOP te sterk, maar de andere ploegen die wonnen, deden dat met het nodige geluk. Misschien moet je daarbij wel concluderen dat scoren het grote verschil is tussen de eerste klasse en vorig jaar de tweede. Tegenstanders hebben minder kansen nodig dan de Oranjes.

Toch moeten we niet wanhopen: als je goed blijft spelen, zoals de laatste wedstrijden het geval is, dan valt de score zeker ook een keer naar de goede kant. Op zich heeft Prinses Irene voldoende spelers die in het verleden hebben bewezen het doel makkelijk te vinden. Dat zal ook zeker weer gaan gebeuren in het verloop van het seizoen. In ieder geval ontbreekt het zeker niet aan de juiste instelling de laatste wedstrijden. Ook de verdediging staat met doelman Stef van Venrooij, de backs Jesse van Gerwen en Jerin van de Rakt (foto) en het centrale duo Koen Bollen en Koen Pittens als een huis.

Brabantia is een totaal onbekende tegensstander. Het is een grote vereniging uit de Eindhovense wijk De Strijp en telt ruim 1100 leden. Trainer is Maurice Verberne, die ooit als voetballer begon bij Sparta ’25 uit Beek en Donk. Hij speelde als profvoetballer voor de nodige Brabantse clubs en sloot zijn actieve carrière af bij MVV, waar hij ook zijn trainersloopbaan begon. Eerst als jeugdtrainer en later als assistent bij het eerste elftal. Dat laatste was hij ook bij FC Eindhoven, voordat hij vorig seizoen binnen kwam bij Brabantia.

Het is te hopen dat Prinses Irene het goede spel van afgelopen twee wedstrijden kan continueren, want dat was zeker het geval, al werd er dus twee keer verloren. Uiteindelijk zal het goede spel beloond worden, dat is een wetmatigheid in het voetbal.

Wedstrijd-nummer

71926

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
18 nov 2018 FC Tilburg 1 (zon) - Brabantia 1 (zon) co 2 - 3
04 nov 2018 Brabantia 1 (zon) - SV TOP 1 (zon) co 2 - 3
28 okt 2018 Oirschot Vooruit (zon) - Brabantia 1 (zon) co 1 - 1