Prinses Irene speelt gelijk bij Brabantia

Brabantia 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

1e klasse C

25 november 2018 14:30

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

In Eindhoven deelden Brabantia  en Prinses Irene de punten. De  matige wedstrijd, onder leiding van de voortreffelijke scheidsrechter Rob Souwen, eindigde zoals hij begon;0-0. Dat was een uitslag waarmee de ploegen kregen wat ze verdienden.

Supersnelle Alef Joao

Het eerste gevaar in de wedstrijd kwam na 13 minuten van de voet van Tim van der Heijden (foto boven), zijn inzet werd met een reflex uit de bovenhoek getikt door de sterk keepende Kruizinga. Het initiatief was in de beginfase aan Brabantia, maar Prinses Irene werd juist verschillende keren dreigend. Zo werd een snoeiharde voorzet van Van de Rakt goed verwerkt door Kruizinga en ook een intikker van Van Rooij werd tot corner verwerkt. De beste kans van de wedstrijd voor Brabantia was in de 21e minuut. Uit een corner ontstond een scrimmage, waarbij de bal van de lijn werd gehaald door een Prinses Irene verdediger. Bij Brabantia kwam het gevaar vooral van de supersnelle Alef Joao, die met zijn snelheid waarschijnlijk bij de Nederlandse kampioenschappen sprinten een van de favorieten zou zijn. Jammer voor hem is dat hij het overzicht niet echt heeft, anders zou hij waarschijnlijk bij stadgenoot PSV  spelen.

Vrije trap op lat

Na rust eenzelfde spelbeeld. De verdedigingen hadden over het algemeen de zaken onder controle. Waar in de 1e helft de doelman van Brabantia zich enkele keren onderscheidde, was dat nu doelman Stef van Venrooij. In de 61e minuut voorkwam hij door goed uitkomen dat de alleen voor hem opduikende Joao kon scoren en dat deed hij 20 minuten later nog eens. In de 65e minuut mocht Brabantia van geluk spreken, toen een vrij trap van Tim van den Brand op de lat belandde. Maar Prinses Irene mocht dat ook niet toen Joao voorlangs schoot. Coach Van der Steen bracht in de 70e minuut spits Martijn van Vught, die zijn eerste minuten maakte na een half jaar afwezigheid. Hij was 10 minuten later dicht bij een doelpunt, maar zijn kopbal belandde via de rug van een tegenstander, die op de doellijn stond, naast het doel. Met de veldverlichting aan beëindigde scheidsrechter Souwen de wedstrijd waarin hij de uitblinker was.

Jeroen Bekkers

Wibe van Rooij