Alverna (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Alverna (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Sven van Gelder (schot)
Jari van Ginkel (kopbal)
Sven van Gelder (schot)
Cas van der Wal (schot)
Sander Bisseling (intikker)

1e klasse C

10 maart 2019 14:30

B. (Bjorn) van Osch

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene verloor in een stormachtig Wijchen met maar liefst 5-0 van Alverna. Eigenlijk was het gewoon geen weer om te voetballen, want bij een uittrap vanaf de grond door de keeper, waaide de bal regelmatig weg.

Prinses Irene kwam na amper 1 minuut al op een 1-0 achterstand, door een knoert van een misverstand in de opbouw. Van Gelder schoot feilloos raak. Prinses Irene speelde in de 1e helft tegen de wind in en was een paar keer vanuit de counter dicht bij de gelijkmaker. Nadat in de 40e minuut Rolf v.d. Bogaart de verdiende 1-1 op zijn schoen had, zijn schot ging rakelings naast, was de wedstrijd 5 minuten later beslist. Uit een corner werd de bal een paar keer weggekopt, maar de wind bleef vat op de bal houden, waardoor de bal maar niet kon worden ontzet. De uitstekede centrale verdediger Jari van Ginkel kopte de bal  uiteindelijk gedragen door de wind in de kruising en stond het, tegen de veldverhouding in, 2-0. De wedstrijd werd helemaal op zijn kop gezet toen, na een prachtige aanval, in de slotminuut van de 1e helft opnieuw Sven van Gelder scoorde.

Na rust had Prinses Irene de wind in de rug, maar na zo’n 10 minuten ging deze liggen. Wel scoorde Prinses Irene via Tim van den Brand in de 47e minuut, maar de grensrechter zag buitenspel. In de 60e minuut kwam, na lang blessureleed, Martijn van Vught in het veld, die een paar keer mogelijkheden bood aan medespelers, maar de trekker werd niet overgehaald. Tim van den Brand gaf in de 61e minuut een mooie voorzet op Rolf v.d. Bogaart, maar zijn voorzet werd door de duikende, steeds goed de diepte zoekende middenvelder net gemist (foto voorpagina). Met de storm die ging liggen, werd ook de Nistelrodese aanvalsdrift minder. In de slotminuten werd het zelfs nog 0-5 via Cas van der Wal en Sander Bisseling. Een  terechte  maar zwaar geflatteerde nederlaag voor Prinses Irene, dat kort voor rust in een paar minuten de wedstrijd uit handen gaf.

Jeroen Bekkers was weer rechtsback

Rolf v.d. Bogaart