Alverna (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Alverna (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen Alverna een dorp dat tot de gemeente Wijchen behoort. De laatste 10 jaar is het beleid bij die vereniging flink veranderd, waardoor ze sinds de jaren 10 van deze eeuw aan een opmars zijn begonnen. Die  resulteerde zelfs in een paar seizoenen hoofdklasse. In het begin van deze eeuw speelde de ploeg vooral in de 4e klasse en in de vorige eeuw nog lager.

Prinses Irene speelde in de thuiswedstrijd (foto) met 2-2 gelijk, doelpuntenakers waren toen Wibe van Rooij en Douwe Herckenrath. Het was een zwaar bevochten punt, want in de 2e helft moest Prinses Irene de voorsprong prijsgeven en kwam met 1-2 achter. Vijf minuten voor tijd scoorde de ingevallen Douwe Herckenrath de gelijkmaker. Alverna is een ploeg die technisch verzorgd voetbal speelt en had in de genoemde wedstrijd met  Levi Raja Boean een bijzonder gevaarlijke spits.

De laatste wedstrijden kunnen de mannen uit de gemeente Wijchen wat moeilijk tot overwinningen komen en werd er relatief vaak gelijk gespeeld. Voor Prinses Irene is het zaak om de positieve lijn die is ingezet de laatste wedstrijden vast te houden. Het zou mooi zijn als de ploeg zichzelf ook eens beloont.

Wedstrijd-nummer

B. (Bjorn) van Osch

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
24 feb 2019 Alverna (zon) - Best Vooruit 1 (zon) co 1 - 1
17 feb 2019 Alverna (zon) - Woezik 1 (zon) co 0 - 0
10 feb 2019 SC 't Zand 1 (zon) - Alverna (zon) co 2 - 0