SV TOP 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

SV TOP 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag staat een mooi affiche op de rol voor het eerste elftal. In het Frans Heesen stadion wordt dan de derby tegen SV TOP Gespeeld. Top is een roemruchte club in deze regio, al is ze deze positie na de start van het betaald voetbal in Oss wel wat kwijt geraakt. Inmiddels zijn  ze overvleugeld door OSS ’20 dat dit seizoen in de 3e divisie speelt. Neemt niet weg dat de rood-witte formatie nog altijd een beruchte tegenstander is en dit seizoen een van de grote favorieten voor de titel. Met 11 punten uit vijf wedstrijden staan ze op een gedeelde eerste plaats.
De Ossenaren zijn nog ongeslagen en wisten hun laatste twee wedstrijden in winst om te zetten. Tegen Nemelaer, afgelopen seizoen toch een sterke ploeg in de 1e klasse, werd knap met 2-5 gewonnen. TOP heeft een goede jeugdopleiding waar ze uit kunnen putten, maar er spelen ook heel wat spelers uit de regio in het team van oud-prof Chris van den Dungen. Met name vanuit UDI ’19 maakten de afgelopen jaren verschillende spelers de overstap. Voor Koen Bollen en, mits fit, Robin Walk wordt het een weerzien met een aantal oud ploeggenoten. In de spits bij de Ossenaren een speler met een Nistelrodes tintje, Aram Pusters (foto: Ad Megens).  Hij is de zwager van de oud keeper van het 1e elftal Paul Timmers en zijn schoonvader Jan Timmers is penningmeester van de Vrienden van Prinses Irene. Een paar jaar geleden speelde Pusters zelfs nog een seizoen bij de profs van FC Oss. Hij speelt nog maar twee seizoenen als spits, daarvoor leidde hij de defensie. Hij viel toen al op door zijn scorend vermogen, vooral bij dode spelmomenten was hij vaak belangrijk.

Voor Prinses Irene geldt dat ze langzaamaan lijken te wennen aan het hogere niveau. Het grote verschil is dat er nu ook fysiek wat meer gevraagd wordt. Waar ze afgelopen seizoen zelf vaak bepalend waren op voetballend gebied, is dat nu in verschillende wedstrijden anders geweest. Tegenstanders zijn voetbaltechnisch beter en dat betekent dat er meer arbeid geleverd moet worden. Het is mooi om te zien dat het elftal dat steeds meer begrijpt en op kan brengen. Als dat besef tot iedereen goed doordringt, dan zit handhaving, wat de doelstelling is dit seizoen, er gewoon in. Zondag één puntje halen zou al heel mooi zijn.

Wedstrijd-nummer

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
21 okt 2018 Nemelaer (zon) - SV TOP 1 (zon) co 2 - 5
14 okt 2018 SV TOP 1 (zon) - Leones 1 (zon) co 2 - 1
07 okt 2018 Alverna (zon) - SV TOP 1 (zon) co 2 - 2
30 sep 2018 SV TOP 1 (zon) - Rhode/VSB 1 (zon) co 2 - 1