Heeswijk 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Heeswijk 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag staat in Heeswijk weer de Bernhezer derby op de rol. Beide ploegen maken een wat moeizame start van de competitie door. Vaak ontliepen ze elkaar weinig in de vele wedstrijden die ze in de laatste decennia tegen elkaar hebben gespeeld. Vorig seizoen werd de thuiswedstrijd in de laatste minuut met 0-1 gewonnen door Heeswijk. De uitwedstrijd was een prooi voor de ‘Van Tilburg Mode & Sport Boys’. Die wedstrijd werd vanwege de regen en slechte hoofdveld op het Heeswijkse kunstgras gespeeld. Douwe Herckenrath was toen de matchwinnaar, door na 5 minuten al te scoren.

Zondag zal de ondergrond waarschijnlijk weer het natuurgas zijn van sportpark 'Ballendonk'. Voor Prinses Irene geldt dat een overwinnig ze naar het linkerrijtje brengt. Is de winst voor Heeswijk, dan nemen ze meer afstand van de onderste plaatsen.

Beide elftalen hebben met Joost Janssen en Mark Strik nieuwe hoofdtrainers. Strik was hiervoor 4 seizoenen actief bij fusieclub Vesta (Ravenstein/SDDL), daarvoor was hij 2 jaar hoofdtrainer bij Margriet.
Heeswijk wist zich afgelopen seizoen via de nacompetitie te handhaven in de 2e klasse. In de reguliere competitie waren de verschillen uiterst klein. Het heeft er alle schijn van dat het dit seizoen niet veel anders zal zijn. Dit is voor Heeswijk het dertiende seizoen op rij dat ze in de 2e klasse uitkomen. Prinses Irene gaat het elfde seizoen in, in deze klasse en speelde ook nog een jaartje in de eerste.

In Heeswijk-Dinther wordt soms gesproken over een samengaan van Avesteyn en Heeswijk. Met name de jeugdige aanwas uit de 2 dorpen komt vooral bij Avesteyn terecht, mede omdat daar vooral nieuwbouwwijken zijn gekomen in de afgelopen jaren.
Er zal echter nog heel wat water door de Leijgraaf stromen denken we zo, voordat het zo ver is. Je mag aannemen dat het huidige niveau dan minimaal gehandhaafd blijft, mocht er ooit sprake zijn van een daadwerkelijke fusie.

Zondag verwachten we weer een wedstrijd waarin de verschillen klein zullen zijn en misschien wel de gelukkigste wint. Vorig seizoen was dat in ieder bij beide wedstrijden het geval.
Volgende week is er geen compettiewedstrijd voor Prinses Irene, dit vanwege het oneven aantal ploegen in deze poule, waardoor er wekelijks een elftal vrij is. Daarna is er een uitwedstrijd bij Handel die overigens dan al om 14.00 uur begint!

Wedstrijd-nummer

W. Velings

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark De Balledonk
Droevendaal 6
5473BH HEESWIJK-DINTHER

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: