RKSV Prinses Irene 1 (zon) - SSS'18 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - SSS'18 1 (zon)

Zondag komt SSS’18 naar Nistelrode. De ploeg uit Overloon heeft een dramatisch jaar achter de rug. Begin van het jaar overleed door een noodlottige ongeval de trainer van het 2e elftal en in juni een jeugdspeler van het JO17 elftal. Dat de ploeg zich uiteindelijk nog wist te handhaven via de nacompetitie is des te knapper.

Dit seizoen heeft het elftal het bijzonder lastig en heeft nog geen punten weten te behalen. Niet vreemd, want hun beste 3 spelers, Wout Janssen, Bas Joosten en Fris Lucassen hebben hun voetbalschoenen aan de wilgen gehangen, na een prachtige carrière. Neem daarbij dat twee ander vaste krachten, Willem Kuenen en Stan Venhuizen, tegen het einde van het vorige seizoen, hun kruisbanden scheurden, dan snap je beter waarom het elftal van de nieuwe coach, Venraynaar Ron Spruit, staat waar ze nu staan. Daarbij moet wel aangetekend worden dat ze nog maar 3 wedstrijden hebben gespeeld. Als je links en rechts wat informatie opdoet blijkt dat ze het geluk dit seizoen tot nu toe ook voetballend niet aan hun kant hebben.

Prinses Irene is dus gewaarschuwd en heeft een vervelende reputatie te doorbreken. Vaak wordt er verloren en of worden punten verspeeld, tegen ploegen die onderaan staan. Nu was dat in de vorige wedstrijd Rhode.  We verwachten overigens niet dat die rode lantaarndrager daar ook zal eindigen. Zondag kan die vervelende reputatie hopelijk dus worden doorbroken.
Vorig seizoen won Prinses Irene twee keer. In oktober 2022 werd het 3-1 in Nistelrode, (foto) Jerin v.d. Rakt, Guus Reijnders en Aron v.d. Rijt scoorden toen. De uitwedstrijd in maart van dit jaar werd met 0-2 gewonnen. Koen Pittens en de inmiddels al een half jaar geblesseerde Tim van der Heijden scoorden.

Waarschijnlijk zal Wibe van Rooij voor het eerst in actie kunnen komen deze competitie. Na zijn uitstapje naar Nuenen en Udi ’19 scoorde hij meteen twee keer in de beker, maar raakte op de training geblesseerd aan zijn hamstring. Hij is een speler die het verschil kan maken, zelfs al zit hij niet goed in de wedstrijd.
Wibe terug daar staat tegenover dat Thomas Ketelaars, die dit seizoen zijn belofte, die hij altijd was, waar leek te maken,  een dubbele beenbreuk heeft opgelopen. Echt pech voor de sportleraar op het TBL in Oss.

In ieder geval heeft de equipe van coach Joost Janssen dus wat recht te zetten, na de slechte 2e helft in Sint-Oedenrode. Daar werd in amper 10 minuten de wedstrijd, totaal onnodig, uit handen gegeven.

Wedstrijdsponsor: Toon Ambachtelijke Schilderwerken

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4