Prinses Irene deelt de punten met Schijndel

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Schijndel/DE WIT 1 (zon)

2e klasse E

8 oktober 2023 14:30

L.R.M. Geertsen

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Voorafgaand aan de wedstrijd werd 1 minuut stilte gehouden in verband met het overlijden van Theo van der Heijden en speelde Prinses Irene met rouwbanden.

In een wedstrijd waarin de wederzijdse kansen op een hand te tellen waren, speelde Prinses Irene met 1-1 gelijk tegen Schijndel. De Schijndelnaren kwamen al binnen 10 minuten op een 0-1 voorsprong via Stan Guns. Het duurde tot de 83e minuut voordat de Nistelrodenaren langszij wisten te komen. De ingevallen Thijs van Doorn liet een voorzet los (foto voorpagina), die met een rare curve precies in de kruising viel en doelman Joran va Zutphen kansloos liet. Over de gehele wedstrijd gezien was die gelijkmaker zeker verdiend te noemen. In de matige wedstrijd was er een uitblinker en dat was de man in het zwart Lennart Geertsen, die de wedstrijd prima managede.

Amper kansen

Prinses Irene begon in dezelfde basisopstelling als de week daarvoor. Dat betekende dat Douwe Herckenrath als aanvallende middenvelder stond geposteerd, wat hem goed afging. De ‘Van Tilburg Mode & Sport Boys’ begonnen goed aan de wedstrijd. In de eerste minuut kon Tim van den Brand al bijna scoren na een voorzet van Toonen. Het liep echter al snel anders, nadat in de 8e minuut Stan Guns te makkelijk zich vrij kon draaien, een medespeler zocht en deze zette hem met een mooie steekbal vrij voor Pluk en liet deze kansloos. Dat was precies wat Schijndel wilde, want daarna speelde het de hele wedstrijd zeer sterk georganiseerd vanuit een verdedigende stelling en loerde op de counter. Dat maakte dat er amper kansen kwamen deze middag. Een enkele keer kwamen er schiet of kopkansen in de zestien maar steeds stond, of gooide zich, iemand in de baan van het schot. Wat dat betreft zat het geluk ook niet echt mee, want bij een paar scrimmages viel de bal ook steeds voor de voeten van een Schijdelnaar. Guus Reijnders zorgde nog voor het meeste gevaar met zijn rushes, maar het leverde uiteindelijk steeds niets op. In de slotseconden van de 1e helft had Prinses Irene alle geluk van de wereld toen bij een sporadische uitbraak van Schijndel, Bram van Wijk de paal teisterde.

Goed verdedigen

Na rust eenzelfde spelbeeld. Prinses Irene had veelvuldig balbezit maar tot echte grote kansen leidde dat niet. De beste kans was zelfs voor Schijndel. In de 63e minuut werd er door een Prinses Irene verdediger een overtreding gemaakt net buiten de zestien. Scheidsrechter Geertsen paste echter zeer goed de voordeelregel toe en een aanvaller ging alleen op Pluk af. Deze gooide zich onverschrokken voor de voeten en redde ook nog de rebound die hij moest toestaan. Martijn van de Akker haalde nog eens uit vanaf een meter of twintig, maar u raadt het al, de bal ging via een verdediger corner. Na goed zeventig minuten ging coach Joost Janssen aan het wisselen en bracht extra aanvallende impulsen voor verdediger Harm van Nuland en de moegestreden Herckenrath. Achterin werden de nodige risico’s genomen, waarbij Koen Pittens nog eens liet zien hoe goed hij kan verdedigen. De gelijkmaker kwam letterlijk uit de lucht vallen. Een te scherpe voorzet van Thijs van Doorn ging aan iedereen voorbij inclusief doelman Van Zutphen en viel precies in de kruising.
Geluk, maar ook afgedwongen want de Nistelrodenaren bleven hard werken voor een resultaat. In de slotfase waren er nog een paar piepkleine kansjes op meer, maar uiteindelijk kon iedereen wel leven met het gelijkspel.

2023-2024_Pr_Irene_-_Schijndel_02_custom.jpg
1 minuut stilte voor Theo van der Heijden
2023-2024_Pr_Irene_-_Schijndel_03_custom.jpg
Guus Reijnders is zijn tegenstander voorbij