RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Schijndel/DE WIT 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Schijndel/DE WIT 1 (zon)

Komende zondag staat voor het eerste elftal (foto) de wedstrijd tegen Schijndel op de rol. Vorige week was er, in een bijzonder aantrekkelijke wedstrijd, een mooie 2-5 overwinning in Berghem. Schijndel speelde thuis met 1-1 gelijk tegen promovendus en dorpsgenoot Avanti’31. De eerste wedstrijd dit seizoen tegen Handel eindigde precies zo.  Vorige seizoen verloor Prinses Irene twee keer van Schijndel

De hoogtijdagen van Schijndel lagen in het midden van de jaren nul van deze eeuw. In 2005 en 2006 werden ze kampioen in de hoofdklasse, toen het hoogste amateurniveau van Nederland. Dat was vooral te danken aan forse financiële injecties. Er werd verteld, dat er in deze regio nergens ruimhartiger betaald werd bij de ‘amateurs’, dan bij Schijndel. Halverwege het vorige decennium zakte de ploeg, nadat de betalingen stopten, steeds verder weg en speelde vanaf 2016/2017 in de 3e klasse. In 2021/2022 werd de ploeg, die onder leiding stond van Schijndelnaar Henry van Alebeek, kampioen in die 3e klasse. Hij bracht de Schijndels identiteit terug in het elftal, met nagenoeg alleen maar Schijndelse spelers. Vorig sezoen deden ze het goed in de 2e klasse en werden derde na een sterke eindsprint.

Maar liefst 6 seizoenen was Van Alebeek er hoofdtrainer. Hij verlengde zijn contract, maar besloot uiteindelijk toch niet verder te gaan en is gestopt als trainer. Patrick Mehorst, die vorig seizoen met Sparta ’25 kampioen werd in onze klasse, is zijn opvolger.

Bij Schijndel zijn de broers Bjorn en Brent Blummel jongens die je in de gaten moet houden, vooral laatstgenoemde scoort regelmatig, net als Stan Guns. De broer van de  broers Blummel, Sven, speelde naast bij Schijndel, onder andere bij FC Den Bosch en MVV. Inmiddels voetbalt hij op het hoogste niveau in Kroatië bij HNK Gorica. Brent Blummel en Guns deden vorig seizoen met hun doelpunten Prinses Irene pijn. Zowel de uitwedstijd (3-2) als de thuiswedstrijd (1-2)  werden verloren en beide heren scoorden toen.

Vraag is of Prinses Irene de goede wedstrijd van afgelopen zondag een vervolg kan geven. Degenen die zondag in het veld stonden lieten zien dat ze goed kunnen voetballen. Nodig is dat men vanaf het begin de tegenstander meteen aanpakt en strijdt levert. Onze gevaarlijke voerhoede met Guus Reijnders, Gijs Toonen en Tim van den Brand moet natuurlijk goed gevoed worden, ze weten over het algemeen het net goed te vinden.

Lukt dat, dan zijn 3 punten mogelijk en doe je goede zaken op de ranglijst

Wedstrijdsponsor: WTI Installatiewerken, Nistelrode

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1