Schlemielige nederlaag Prinses Irene

Union 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

2e klasse E

10 december 2023 14:00

P. Kerstges

Sportpark De Kluis
Kluissestraat 2
6581KW
MALDEN

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Wie de wedstrijd van Prinses Irene in Malden tegen Union heeft gezien, kan niet begrijpen dat Prinses Irene deze wedstrijd verloor met 1-0. Zelfs hun meest chauvinistische supporters van de club konden dit alleen maar beamen. Minstens tien 100% kansen had Prinses Irene, maar niet eentje trof op de juiste wijze het doel. Dan ook nog verliezen door een eigen doelpunt in de 30e minuut, maakt het schlemielige verlies compleet. Pas ver in de 2e helft, toen Prinses Irene va-banque ging spelen, kreeg Union ook enkele goede mogelijkheden.

In een goede week tijd werden in 3 wedstrijden, donderdagavond werd gelijkgespeeld tegen Avant’31, vorige week gelijk tegen Eendracht ’30, maar 2 punten gehaald. Dat hadden er gewoon 9 kunnen zijn, en misschien in mindere mate de wedstrijd van afgelopen donderdag, dan toch in ieder geval 5 meer, want ook vorige week zondag was Prinses Irene veel beter. Maar doelpunten bepalen nog altijd het wedstrijdverloop.

De trainer van Union zei het duidelijk in krant De Gelderlander: “Het is nauwelijks verdiend, wij waren bepaald niet de betere, maar het viel eindelijk eens de goede kant op voor ons”.
Uw verslaggever laat het bij deze teksten, want een meer gedetailleerd verslag met beschrijving van de geweldige kansen die gemist werden zondagmiddag, vragen zeker twee A viertjes.

Prinses Irene gaat nu de winststop in. Meteen daarna treft het nog 2 ploegen uit het 1e deel van de competitie, op 21 januari uit naar DAW en 28 januari thuis tegen Olympia ’18. Daarna volgt het 2e deel van de competitie, te beginnen met de return (uit) wedstrijd tegen, de nu al bijna kampioen, Boekel Sport.

2023-2024_Union_-_Pr_Irene_01_custom.jpg

2023-2024_Union_-_Pr_Irene_04_custom.jpg