Union 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Union 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag wordt de laatste wedstrijd gespeeld voordat de winterstop ingaat. Een heel belangrijke wedstrijd, want de verschillen zijn minimaal in deze klasse zoals eerder geschreven. In Malden wordt zondagmiddag om 14.00 uur (!)gespeeld tegen Union. Die ploeg staat op 2 punten achterstand van de boys van “Van Tilburg Mode & Sport”. Bij winst doe je goede zaken en neem je afstand en krijg je aansluiting met de brede middenmoot. De laatste 2 wedstrijden afgelopen zondag tegen Eendracht ’30 en afgelopen donderdag tegen Avanti ’31, eindigden in een gelijkspel. Dat zijn 2 punten, maar dat hadden er eigenlijk 6 kunnen zijn. Zeker afgelopen zondag had Prinses Irene meer verdiend. Donderdagavond waren de verschillen kleiner, maar was winst zeker niet onverdiend geweest.

Union is een ploeg waar, voor zover uw webmaster zich het kan herinneren, nog nooit tegen is gespeeld. Toch ook wel leuk om af en toe tegen ploegen uit een ander district te spelen, zeker als de afstanden te overzien zijn. Union speelt voor het 6e seizoen in de 2e klasse, dit na kampioenschappen in 14/15 (4e klasse) en 16/17 (3e klasse). Het team speelde steeds in het district Oost en behaalde zowel vorig seizoen, als het seizoen daarvoor een periode. Pas in de finale van de nacompetitie verloren ze van TSC. De verwachtingen waren dan ook dat ze een van de kampioenskandidaten waren. Tot nu toe is dat echter nog niet het geval. Drie keer was er winst. Afgelopen zondag werd met 1-1 gelijk gespeeld tegen de tegenstander van donderdag Avant’31. Ingo Custers scoorde en dat doet hij vaak., Custers speelde ook voor Olympia '18. (foto). Vijf keer werd verloren dat kwam met name door de slechte start met 3 nederlagen op rij. De laatste wedstrijden verlopen positiever. Voor het 6e seizoen op rij is Fabian Krebbers de coach van rood-zwarte formatie.
Union is een club met een rijke historie en werd in 1914 opgericht. Men speelt op sportpark “De Kluis”, dat in de 2e wereldoorlog als tijdelijk Brits vliegveld werd gebruikt.

Prinses Irene speelt dit seizoen behoorlijk wisselvallig, maar als je terugkijkt, zijn ze eigenlijk maar twee keer kansloos geweest. Dat waren dan ook meteen forse nederlagen tegen Rhode en Handel. Vooral deze laatste ploeg was echt erg goed. Maar de onzen zijn dus ook niet slecht. Wel zou het teamdenken iets beter mogen zijn bij een paar spelers. Soms heb je de indruk dat ze te veel met zichzelf bezig zijn. Maar hopelijk is dat een misvatting van uw webmaster!?

Wedstrijd-nummer

P. Kerstges

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark De Kluis
Kluissestraat 2
6581KW MALDEN

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: