Totale off-day Prinses Irene

Rhode/VSB 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Geert Oerelemans (penalty)
Mark van der Zanden (schot)
Tijn Vorstenbosch (schot)
Mark van der Zanden (schot)
Jesse van den Oever (schot)

2e klasse E

15 oktober 2023 14:30

H.M.H. Heuts

Sportpark De Neul
Dommelpark 3
5492DD
SINT-OEDENRODE

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene verloor in Sint-Oedenrode met maar liefst 5-0. In de eerste helft was er nog weinig aan de hand en was het een gelijk opgaande wedstrijd waarbij Prinses Irene twee keer de lat trof. In minder dan 10 minuten werd de wedstrijd uit handen gegeven. In de 44e minuut kon de goed leidende Heuts niets anders doen dan naar de stip wijzen. Oerlemans schoot onberispelijk binnen. Drie minuten na rust werd de wedstrijd min of meer min of meer beslist door kinderlijk verdedigen, de beste man bij Rhode, Mark v.d. Zanden scoorde. Twee minuten later was het helemaal klaar. Wederom slap ingrijpen maakte dat Tijn Vorstenbosch de 3-0 binnen schoot. Daarna lukte echt alles bij Rhode en maakten Van der Zanden en Van den Oever met werkelijk twee schitterende schoten in de kruising de afstraffing voor Prinses Irene compleet.

Rhode ontsnapt
Prinses Irene had ten opzichte van de vorige match tegen Schijndel, maar een wijziging. Julian van Roosmalen keerde terug ten faveure van Harm van Nuland. Prinses Irene begon goed aan de wedstrijd. Met name Guus Reijnders was vaak gevaarlijk. In de 10e minuut had Prinses Irene op voorsprong moeten komen. De opgerukte centrale verdediger Koen Pittens gaf een prima voorzet. Gijs Toonen kopte in vrije positie echter naast. Rhode deed wat terug via Van de Wetering die over schoot. Nadat Reijnders na een mooie actie zijn voorzet zag worden weggewerkt, was opnieuw Van de Wetering gevaarlijk. Pluk tikte zijn harde schot over. In de 30e minuut schoot Tim van den Brand op de lat, de terugkaatsende bal werd door Julian van Roosmalen, met een halve omhaal, opnieuw tegen de lat geschoten, Rhode ontsnapte hier.  Pluk moest in de 40e minuut nog al zijn kunnen tonen op een schuiver van Van de Wetering. Van de Zanden bepaalde het aanvallende spel bij Rhode en liet zich steeds slim terugzakken. Hij was het ook die vlak voor het rustsignaal Van de Wetering diep stuurde. Koen Pittens zette een sliding in maar nam ook de benen mee. Oerlemans wist wel raad met de pingel en bepaalde zo de ruststand op 1-0, waarover Rhode zeker niet mocht klagen.

Alles lukt
Wat er in de thee heeft gezeten weten we niet, maar Prinses Irene was onherkenbaar in het 2e deel van de wedstrijd. Bij de 2-0 liepen 3 verdedigers alleen maar achteruit zonder de man met de bal aan te vallen. Van de Zanden kreeg de bal daardoor in het strafschopgebied op een presenteerblaadje en liet met een laag schot Pluk kansloos. Drie minuten later was de wedstrijd gedaan. Opnieuw slap ingrijpen gaf Tijn Vorstenbosch een niet te missen kans;3-0.
Nadat er nog enkele kansen waren voor Rhode waarbij Pluk zich onderscheidde, was het in de 67e minuut weer raak. Als je zo voor komt, lukt ook alles kon je bij Rhode zien. Van de Zanden schoot fantastisch raak. Vanuit een moeilijke hoek, verdween de bal in de kruising; 4-0. In de 70e minuut de enige kans voor Prinses Irene in de 2e helft. Doelman Floris van Esch redde met zijn voet op een inzet van Tim van den Brand. Het slotakkoord was voor Jesse van den Oever, die na desorganisatie achterin, de bal vanaf net buiten het strafschopgebied, prachtig in de kruising schoot.

Onbegrijpelijk wat er in de 2e helft met Prinses Irene gebeurde. Dit heel snel vergeten en over twee weken revanche nemen. Dan komt SSS’18 op bezoek.

2023-2024_Rhode_-_Pr_Irene_02_custom.jpg

2023-2024_Rhode_-_Pr_Irene_05_custom.jpg