Rhode/VSB 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Rhode/VSB 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag vindt, op het vernieuwde en in vernieuwbouw zijnde sportpark ‘De Neul’ in Sint-Oedenrode de wedstrijd tussen Rhode en Prinses Irene plaats. De ploegen troffen elkaar deze eeuw al veel vaker. Zowel in de 4e, 3e, 2e als in de 1e klasse. In die laatste klasse was het voor Prinses Irene na 1 seizoen al over, Rhode hield het, mede door de coronajaren, 4 seizoenen vol, maar degradeerde in 2021-2022 weer naar de 2e klasse. Vorig seizoen haalde het verrassend de nacompetitie. In de eindrangschikking eindigde het team precies op hetzelfde puntenaantal als Prinses Irene (29) en moest tot de laatste dag vechten tegen degradatie. Vorig seizoen werd het twee keer 1-3. In Sint-Oedenrode scoorden in oktober 2022 Tim van den Brand, Jeroen IJff en Guus Reijnders (foto). De thuiswedstrijd in februari van dit jaar eindigde ook in 1-3. Tim van der Heijden zorgde toen voor de ere-treffer.

Rhode heeft met Theo van Lieshout, kind van de club, een nieuwe maar ook oude trainer voor de groep staan. De inwoner van Sint-Oedenrode kwam over van Heeswijk en was eerder bij Rhode succesvol van 2013 tot 2019.
Wie ook is teruggekeerd is Geert Oerlemans. Hij stapte na de degradatie over naar 3e divisionist Gemert. Speelde daar wel een aantal wedstrijden in het 1e elftal, maar was toch vooral wisselspeler. Met de lange spelmaker heeft Rhode er kwaliteit bijgekregen. Rhode heeft in tegenstelling tot Prinses Irene nog maar 2 wedstrijden gespeeld, dit komt door het oneven aantal clubs in deze klasse. Die wedstrijden gingen beide verloren. Het veel en makkelijk scorende Handel won verrassend ruim met 0-3 en afgelopen zondag werd nipt, en wat ongelukkig begrepen we, verloren bij Avanti’31. Ze stonden op een gegeven moment ook met 10 man op het veld omdat, bij een 0-0 stand, doelman Van Heesch een rode kaart kreeg.

Prinses Irene speelde zondag gelijk tegen Schijndel, wat terecht was, al was de gelijkmaker wel een gelukstreffer. Wat de Oranjes niet verweten kan worden is dat ze geen karakter toonden en niet bleven vechten voor een beter resultaat tegen het erg verdedigend spelende Schijndel.
Komende zondag zijn voor beide ploegen de punten erg welkom. Een overwinning betekent aansluiting met de middenmoot voor Rhode en voor Prinses Irene met de bovenste helft daarvan.

Na deze wedstrijd volgt volgende week een rustdag. Hopelijk raken de langdurig geblesseerden Wibe van Rooij en Tim van der Heijden langzaamaan fit. Dat geeft wat meer keuze aan coach Joost Janssen en zorgt voor een extra kwaliteitsinjectie.

Wedstrijd-nummer

H.M.H. Heuts

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark De Neul
Dommelpark 3
5492DD SINT-OEDENRODE

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: