Prinses Irene al in sinterklaasstemming

Deurne 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Assist: Gijs Toonen
Jerin van de Rakt (afstandschot)
Gert Swinkels (intikker)
Bram van Berlo (intikker)
Gert Swinkels (lob)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 11

10 september 2023 14:30

M. Uijttewaal

Sportpark De Kranenmortel
Energiestraat 7 A
5753RN
DEURNE

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene verloor zondagmiddag in het bekertoernooi, in een snikheet Deurne, met 3-2 van de gelijknamige 1e klasser. Het was een totaal onnodige nederlaag, want de Oranjes waren, zeker in de eerste helft, heer en meester. De 1-2 voorsprong was een zwakke afspiegeling van het krachtsverschil. Na rust was Deurne een stuk sterker en werd doelman Pluk meer op de proef gesteld. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 3-2 voor Deurne. Niet alleen bij het doelpunt in de eerste helft, maar ook bij het tweede doelpunt leek Prinses Irene, ondanks de hitte, al in sinterklaasstemming. De goed leidende Manuel Uijttewaal, lastte, heel verstandig, steeds om het kwartier een drinkpauze in vanwege de hitte.

Chocoladebeen

Zonder de geblesseerden Wibe van Rooij en Tim van der Heijden begon Prinses Irene bijzonder sterk aan de wedstrijd. Gijs Toonen en Guus Reijnders waren een plaag voor de defensie van Deurne. Binnen het half uur stond het al 0-2. Guus Reijnders rondde een mooie steekpass van Gijs Toonen voortreffelijk af. Daarna waren er nog kansen voor Van den Brand, Toonen en Reijnders maar, soms op wonderbaarlijk wijze, ging de bal er niet in. Jerin v.d. Rakt schoot uit een corner, met zijn (rechter) chocoladebeen, de bal laag in de hoek.
Deurne kwam niet tot een echte kans in het eerste bedrijf. Toch gingen ze de rust in met ‘slechts’ een 1-2 achterstand. Een Prinses Irene verdediger speelde totaal onnodig de bal in de voeten van Gert Swinkels, die het cadeautje gretig uitpakte en niet kon missen al had hij dat gewild.

Opnieuw cadeautje
Na rust kwam Deurne beter de kleedkamer uit en kreeg via Finn van der Steijn al snel een kans. Pluk moest ook redding brengen bij een inzet van Thijs Matheij. Aan de ander kant was, de sterk spelende Toonen, na een mooi individuele actie, gevaarlijk maar het leverde geen doelpunt op. Tim van den Brand kon vanuit een moeilijke hoek de bal niet in het doel lobben, deze viel nu op het dak van het doel. Deurne kreeg ook kansen en een paar keer dook er een vrije speler op voor Pluk die steeds goed ingreep, ook op schoten van Deurne.
Vanaf minuut 65 werd er driftig gewisseld aan beide kanten, gezien het warme weer was het zwaar op het plastic veld dat, niet zoals in Nistelrode, gesproeid kan worden. Een kwartier voor tijd kwam Deurne langszij. Opnieuw was het een cadeautje. Een Prinses Irene middenvelder verspeelde de bal totaal onnodige iets buiten de zestien, waar doelman Pluk even daarvoor de bal had weggekopt. Het verlaten doel werd simpel gevonden; 2-2. In de absolute slotfase werd het nog erger. Een diepe bal werd, randje buitenspel, prachtig in de uiterste hoek geschoten, achter de kansloze Pluk.

Ontzettend jammer deze onnodige nederlaag, wat wel een les moet zijn voor het verder verloop dit seizoen. Belangrijker is op dit moment dat het veldspel, zeker in de eerste helft , goed was. Dat een hele wedstrijd doortrekken zal de missie moeten zijn komende tijd.

2023-2024_Deurne_-_Pr_Irene_02_custom.jpg
Martijn v.d Akker