Deurne 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Deurne 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag staat de 2e wedstrijd in het bekertoernooi op de rol. Tegenstander is dan Deurne, dat in de 1e klasse uitkomt. De ploeg uit Deurne speelt al meer dan 30 seizoenen minimaal op 1e klasse niveau. In de afgelopen 30 jaar kwamen ze ook verschillende seizoenen uit in de toen nog zo geheten Hoofdklasse.

Het is niet voor het eerst dat de ploegen elkaar treffen in het bekertoernooi. In het seizoen 2017/2018 kwamen ze elkaar tegen in de 8e finale van het bekertoernooi. Trainer van Deurne was destijds Jurgen Elbers, die we nog kennen natuurlijk van afgelopen seizoen, toen hij, op zo’n goede wijze, de vroegtijdig gestopte Erik Meulendijk verving. Op donderdagavond 23 maart 2018 troffen de ploegen elkaar in een thuiswedstrijd. Na een mooi doelpunt uit een vrije trap van Wibe van Rooij, trok uiteindelijk Deurne de winst naar zich toe door doelpunten van Harm van der Steen, de topscorer destijds bij Deurne en ook Yuri Veneman trof doel. Deze laatste stond afgelopen zondag nog op het wedstrijdformulier bij de andere bekerwedstrijd in deze poule tegen NWC, die in 0-0 eindigde.

Uw webmaster vond nog een korte Video . van die wedstrijd bij de plaatselijke omroep! We zien daar nog verschillende spelers die nu nog actief zijn bij het 1e elftal, maar je ziet ook dat er toch ook weer veel veranderd is in die 5 jaar.

Prinses Irene kan zondag laten zien of ze weer een stapje voorwaarts hebben gemaakt, na de overwinning op Berghem Sport. De eerste helft van die wedstrijd was prima, maar in de 2e helft had Berghem Sport meer verdiend, dan de 2-1 nederlaag die het nu aan de broek kreeg.

Deurne is al verschillende jaren een degelijke 1e klasser, die afgelopen 2 seizoenen in de middenmoot eindigde.  Ze hadden de laatste jaren een geduchte concurrent aan hun buurman ZSV, uit het kerkdorp Zeilberg, dat furore maakte, mede omdat er een grote woonwijk tegen het dorp aan was gebouwd en zo veel leden kreeg. Van die ploeg hebben ze geen last meer, want die zijn afgelopen seizoen gedegradeerd.

Trainer is kind van de club Frank Teeuwen (foto voorpagina rechts). Hij volgde op zijn 30e Jurgen Elbers op en men is blijkbaar erg over hem te spreken. Hij gaat inmiddels zijn 4e seizoen in bij de ploeg uit Deurne.

We vonden in de voorbereiding 1 oefenwedstrijd, dat was tegen Olympia ’18 tegenstander van ons elftal in de 2e klasse. Die wedstrijd eindigde in 3-3.

Toernooi

Wedstrijd-nummer

M. Uijttewaal

Opstelling/selectie