Vrouwen spelen gelijk in Bernhezer derby.

HVCH VR1 (zon)

RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

12 november 2023 11:30

J.A. Oppers

Sportpark De Braaken
Binnenweg 1
5384RE
HEESCH

Opstelling RKSV Prinses Irene VR1 (zon)

Onze vrouwen speelden afgelopen zondag met 1-1 gelijk tegen het 1e elftal van Hvch. Het was een heerlijke wedstrijd met ook veel publieke belangstelling. Prinses Irene was in balbezit de bovenliggende partij. Hvch zocht het vooral in de omschakeling, maar Prinses Irene maakte het de tegenstander moeilijk door fel en agressief te spelen.

Prinses Irene speelde met rouwbanden vanwege het overlijden van een familielid van de tweeling Bridget en Nadia van der Hoofd. De uitvaart was op de wedstrijddag, maar de speeldag kon niet veranderd worden. Dit betekende dat Jiska Theunissen, normaal veldspeler, in het doel stond en dat tot volle tevredenheid deed.
 De Oranjevrouwen haalden een hoog nieuw in de 1e helft, Hvch kon geen druk op de bal geven. Steeds werd de vrije vrouw gevonden en de aanvalsters aan het werk gezet. Prinses Irene kreeg voldoende kansen, maar in de 43e minuut, terwijl ze heer en meester waren, kwamen ze  toch op achterstand door een misverstand op het middenveld. Dat werd genadeloos afgestraft. Enkele minuten later ontsnapte de Nistelrodese vrouwen nadat een bal op de paal kwam. De ruststand ging uiteindelijk in met 1-1. In blessuretijd scoorde Elien Ploegmakers.

In de 2e helft was in de beginfase Hvch wat sterker en won meer persoonlijk duels. Wat verder in de wedstrijd herpakte Prinses Irene zich en wist steeds onder de druk uit te spelen. Er waren verschillende schietkansen vanuit de tweede lijn, maar deze waren steeds een prooi voor de Hvch goalie. Het bleef uiteindelijk bij 1-1.
Coach Sangoer meende dat Prinses Irene meer verdiende. Zijn speelsters dachten er ook zo over want er was teleurstelling na afloop.

PHOTO-2023-11-13-07-52-37.jpeg

PHOTO-2023-11-13-07-52-38.jpeg