RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Sparta'25 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Sparta'25 1 (zon)

Prinses Irene is sinds de komst van Jurgen Elbers als trainer goed bezig. De vraag is echter of het elftal in staat is de goede resultaten zondag een vervolg te geven als Sparta’25 op bezoek komt.

Zo’n 50 jaar geleden (1972) werden de Beek en Donkers algeheel amateurkampioen van Nederland door als zondagkampioen, van het Rotterdamse Zwart-Wit ’28, de zaterdagkampioen van Nederland, te winnen. Die wedstrijd kwam destijds bij “NTS Sport” in samenvatting op tv. Bijzonder was dat ze kampieon werden met nagenoeg alleen maar spelers uit het eigen dorp, dat toen amper 6000 inwoners telde. Die hoogtijdagen zijn echter al lang voorbij en sinds deze eeuw komen ze vooral uit in de 3e en 2e klasse, hoewel er in de jaren 10 ook nog 5 seizoenen in de 1e klasse werd gespeeld.

Het is goed mogelijk dat na het huidige seizoen dit ook het geval zal zijn. De groen-witte formatie staat, wat betreft verliespunten, gelijk met koploper DAW. Omdat de wedstrijd tegen Volkel zondag werd afgelast, staan ze nu op de 2e plaats met 3 punten en een wedstrijd minder .

In november in de uitwedstrijdwedstrijd (foto) werd het 0-0, maar dat was een beetje een gestolen gelijkspel en was vooral te danken aan doelman Pluk, die werkelijk alles tegenhield die middag. Wat uw verslaggever betreft was Sparta ’25 de beste ploeg waartegen Prinses Irene dit seizoen heeft gespeeld. Een ploeg met een gevaarlijke spits in de persoon van Freek Schoones, veel voetballend vermogen en gevarieerd spel met veel wisselpasses. Dat heeft, de na dit seizoen stoppende coach Patrick Methorst, er in de 5 seizoenen als coach goed ingebracht.

Toch laat ook deze formatie de nodige punten liggen en soms ook bij tegenstanders waar je dat niet verwacht. Ook hier geldt dus dat de onderlinge verschillen in deze klasse minimaal zijn. In de uitwedstrijd miste Prinses Irene in de as nogal wat spelers, ook komende zondag zullen er spelers ontbreken, maar bij welke ploeg niet? Daarnaast is de ploeg in de breedte ook sterker geworden onder Elbers.

Het zou heel mooi zijn als Prinses Irene de volle winst zou weten te behalen, want dan doen ze heel goede zaken richting handhaving. Zelfvertrouwen moet de ploeg inmiddels hebben na de nodige successen in de afgelopen wedstrijden. Na een aantal seizoenen zonder een serie van meerdere overwinningen op rij,  zou het mooi zijn als dat nu weer eens zou lukken.

Echter Sparta '25 is vooral in uitwedstrijden ijzersterk, maar liefst in 6 uitwedwedstrijden wist het de volle winst te behalen. Thuis werd maar 1 keer gewonnen. We kunnen onze borst dus natmaken.

Wedstrijdsponsor: Opslagboxbrabant.nl

Kleedkamer

1 - Kleedlokaal 1
4 - Kleedlokaal 4