SSS'18 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

SSS'18 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag speelt het 1e elftal in Overloon tegen SSS’18. Een vereniging die in de afgelopen jaren zo’n beetje heen en weer gaat tussen 2e en 1e klasse. In de thuiswedstrijd won Prinses Irene vrij makkelijk met 3-1. Daarbij moet wel aangetekend worden dat een paar van hun sterkste spelers ontbraken.

Het fysiek sterke SSS’18 heeft met de 36-jarige spits Bas Joosten (foto) een echte goaltjesdief in huis, die een aantal jaren, in de toenmaige hoofdklasse, voor Venray veel scoorde. Aanvoerder en verdediger Wout Janssen is zelfs nog een jaartje ouder en speelt al 20 seizoenen in het 1e elftal. Met middenvelders Koen van Bree en Frits Lukassen hebben ze ook twee dikke dertigers die wel weten hoe het spelletje gespeeld moet worden
Mede door de afwezigheid van een paar sterkhouders begonnen ze bijzonder matig aan de competitie. Na 4 wedstrijden stijf onderaan met 1 puntje. Maar daarna is het roer omgegaan en hebben ze van de laatste 10 wedstrijden er maar 2 verloren, 3 keer gelijk en 5 keer was er de volle winst.

Het zal dus een moeilijk klus worden voor onze mannen. De wedstrijd van afgelopen zondag moeten ze maar snel vergeten en vooral er van geleerd hebben. Dat het totaal onnodig was om zo’n ruime voorsprong nog te verspelen zal iedere speler ook wel weten. Wel zou ik graag wat meer leiderschap in het veld zien. Het blijft opvallend hoe weinig er sowieso gecoacht wordt onderling. Je kunt elkaar helpen met woorden als ‘tijd’ , in je ‘rug’ enzovoort, maar dat zijn eigenlijk ook open deuren. Hopelijk heeft de wedstrijd van zondag geen knak aan het zelfvertrouwen gegeven. Vooral kijken hoe je gewoon met elf tegen elf op 3-0 kwam is natuurlijk ook veelzeggend en goed. Als ik heel eerlijk ben heb ik dit seizoen maar een ploeg gezien waarbij Prinses Irene de mindere was en dat was tegen de huidige koploper Sparta ‘25. Daar werd dan ook nog tegen gelijk gespeeld! De tegenstander van zondag won daar dan weer wel met 0-3 van. Dus misschien is, mits compleet, SSS ‘18 wel een van de sterkste ploegen in deze klasse.

Wedstrijd-nummer

R.J. de Graaf

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark de Raay
Raaijweg 11
5825AL OVERLOON

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: