Prinses Irene heeft geen kind aan TOP

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

SV TOP 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 01

11 september 2022 14:30

H.M.H. Heuts

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Prinses Irene won de bekerwedstrijd tegen 1e klasser SV Top met maar liefst 4-0. Hoewel misschien een beetje geflatteerd, was er niets gestolen aan de overwinning op het zonovergoten ‘De Schellen’. Bij rust stond het 1-0 door een doelpunt van de gevaarlijke Aron v.d. Rijt. Na rust was het Martijn v.d. Akker (foto voorpagina) die twee keer fraai doelman Vondervoort kansloos liet. Jeroen IJff zorgde met een mooie kopbal voor de einduitslag van 4-0. Na 94 minuten floot de voortreffelijke Heuts, die steeds de voordeelregel goed toepaste, voor het einde.

Door schorsingen ontbraken bij Prinses Irene doelman Mathijs Pluk en aanvoerder Tim van den Brand. Jevaro Ikanubun was niet helemaal fit. Luc van Vilstern was de vervanger van Pluk en kan terugzien op een goede wedstrijd. In de eerste helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Doelman Van Vilsteren moest een paar keer handelend optreden, bij vooral dode spelmomenten, zijn Top collega had het wat minder druk. Echte grote kansen waren er amper. Tot de 39e minuut. De opnieuw sterk spelende Reijnders bediende Van der Rijt , die goed voor zijn man kwam en de 1-0 binnen tikte en daarmee de ruststand bepaalde.

Na rust had Top het in initiatief, maar de verdediging van Prinses Irene stond als een huis. De Ossenaren creëerden amper wat. Prinses Irene was wel steeds gevaarlijk in de omschakeling.  Dat leverde vooralsnog weinig op omdat de laatste pass vaak niet zuiver was. Nadat Top gevaarlijk was geweest met een schot en Van der Rijt met een actie aan de andere kant, stond het in de 65e minuut 2-0. Martijn v.d. Akker had een goede actie rond de zestien en schoot beheerst raak. Even later begon het grote wisselen aan beide kanten. Waarbij bij Prinses Irene met bijvoorbeeld, Koen Pittens, Tom Berendsen, Aron v.d. Rijt en Guus Reijnders nogal wat sterkhouders de bank opzochten.

In de 70e minuut was het opnieuw Van de Akker die knap binnen schoot na een mooie pas van Robbert Rovers. De ingevallen Jeroen Ijff, kopte uit een corner in de 80e minuut zelfs de 4-0 binnen.

Een mooie overwinning op een SV Top dat, zo spelend, een moeilijke competitie tegemoet gaat in de 1e klasse.

2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_02_custom.jpg
Julian van Roosmalen
2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_03_custom.jpg
Fel duel tussen aanvoerder Mees linders van Top en Jerin v.d. Rakt
2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_05_custom.jpg
Guus Reijnders
2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_06_custom.jpg
Koen Pittens
2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_08_custom.jpg
Doelman Luc v. Vilsteren
2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_14_custom.jpg
Martijn v.d. Akker gaat hier 0-2 scoren.
2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_16_custom.jpg
Tim v.d. Heijden
2022-_2023_Pr_Irene_-_TOP_OSS_17_custom.jpg
Jeroen Ijff kopt de 0-3 binnen.