Emplina 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Emplina 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Hij heeft het toch netjes voor mekaar gekregen de competitieleider van de KNVB. Ondanks corona toch een normaal seizoen na 2 voortijdig afgebroken jaren. Een keer heeft hij (of zij) een doordeweeks programma vastgesteld en dat is komende donderdag. Dan gaat de reis naar de stad van “Zoete Lieve Gerritje”, waar Empel een wijk van is geworden.

De thuiswedstrijd op 28 november (foto) werd destijds zonder publiek gespeeld en was via een streamingsdienst te volgen. Het was misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen van de ploeg van Erik Meulendijk. Na een wat aarzelend begin waarin doelman Pluk zich onderscheidde, volgde een uur erg goed voetbal. Guus Reijnders en Tim van den Brand zorgden voor de 2-0 eindstand. Daarna werd de competitie vanwege corona stil gelegd en pas op 13 februari weer hervat.

Prinses Irene speelde zich afgelopen zondag nagenoeg veilig, Emplina strijdt nog voor de 4e plaats. Die geeft waarschijnlijk recht op nacompetitievoetbal voor promotie, omdat de kampioenskandidaten Volharding en SVSSS al een periode hebben. CHC is ruim koploper in de 3e periode en bezet ook nog de 3e positie, waardoor de nummer 4 de periode van de kampioen over mag nemen.

De Bosschenaren hebben het de laatste 3 wedstrijden wel laten liggen. Er werd namelijk 3 keer op rij verloren. Dat Volharding, en afgelopen zondag SVSSS, te sterk waren is nog te begrijpen, maar de eerdere nederlaag tegen Real Lunet op zondag 24 april (3-1), mag de ploeg zich aanrekenen.

Meerdere keren stonden de 2 ploegen al tegenover elkaar en de verschillen zijn vaak klein. Emplina, waar Erik Meulendijk verschillende jaren de technische scepter zwaaide, is een voetballende ploeg. Dat ligt Prinses Irene wel. Het is even afwachten in welke formatie Prinses Irene aantreedt, we begrepen dat er door werk en blessures mogelijk nogal wat afwezigen zijn. Maar Prinses Irene heeft laten zien dat het met wat extra strijd vaak een heel eind kan komen. Emplina vecht voor de 4e plaats, Prinses Irene kan zich voor 100% veilig spelen bij winst. Dat zijn dus de belangen donderdagavond.

Wedstrijd-nummer

A.H.M. Verkoeijen

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Sportpark Empel Zuid
Riek 1
5236PS 'S-HERTOGENBOSCH

Toon routebeschrijving

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam: