Prinses Irene wint opnieuw

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Helvoirt 1 (zon)

Menno van Hattum (intikker)
Rico de Laat (schot)

Mannen, 1, 2e klasse H

27 mei 2018 14:30

L. Schuurmans

Opstelling

En opnieuw was er winst voor Prinses Irene. Tegen een pover Helvoirt werd het 4-2. Robin Walk liet zien dat hij steeds belangrijker wordt  en benadrukte dat door 2 keer te scoren in de 1e helft. Helvoirt scoorde bij een 1-0 stand de gelijkmaker via Menno van Hattum. Nadat Van Vught en Van den Brand voor 4-1 zorgden en coach Van der Steen met Thomas Ketelaars en Rody van Schijndel  twee A- junioren bracht, scoorde Rico de Laat nog de 4-2. Prinses Irene gaat nu de nacompetitie in om promotie af te dwingen naar de 1e klasse.  Daarin zal  Caesar uit Beek Limburg de eerste tegenstander zijn.

Bij Prinses Irene ontbraken 3 verdedigers met Jerin v.d Rakt en  Koen (Bollen) & Koen (Pittens). Jeroen Bekkers was ook niet van de partij. Stef Heerkens speelde op het middenveld , wat hij uitstekend deed en op de linksback  plaats speelde nu middenvelder Tim v.d. Heijden, die dat uitvoerde alsof hij daar al jaren speelt.

De mannen van Van Tilburg Mode & Sport hadden in de eerste 5 minuten al 2 geweldige kansen, maar die werden niet benut. In de 14e minuut was het wel raak. De beste man aan Prinses Irene kant Robin Walk haalde van net buiten de zestien uit en zijn schuiver viel net langs de paal binnen. Helvoirt kwam niet veel verder dan wat lange ballen op spits Rico de Laat. Prinses Irene was echter niet zorgvuldig genoeg om het verschil groter te maken. In de 35e minuut stond het ineens 1-1 na slecht dekken achterin. Menno van Hatttum kon een voorzet binnen glijden. Het leek er op dat de thee zou worden opgezocht met deze stand, maar Walk dacht daar anders over. Vanuit bijna identieke positie als bij zijn eerste doelpunt probeerde hij het nog een keer. Deze inzet was niet zo hard, maar had wel een vervelende stuit, waardoor de doelman mistastte.

Prinses Irene kwam goed uit de kleedkamer. Tim van den Brand, die weer het niveau haalt de laatste wedstrijden, zoals we dat van hem vanuit het verleden kennen, scoorde bijna. In de 54e minuut werd een goal van Martijn van Vught afgekeurd wegens buitenspel. In de tegenaanval kreeg De Laat een vrij schootsveld op een meter of 10 recht voor het doel. Hij schoot de bal echter over. Binnen 10 minuten besliste Prinses Irene de wedstrijd. In de 56e minuut was het Tim van der Heijden die een fraaie voorzet afleverde, waar goaltjesdief Van Vught wel raad mee wist; 3-1. In de 63e minuut was er de mooiste van de wedstrijd. Er ging een dubbele een twee aan vooraf, vervolgens bleef Tim van den Brand ijzig kalm toen hij alleen voor de doelman kwam. Hij maakte een paar schijntrappen en speelde hem vervolgens door de benen; 4-1. Twee minuten later leek het 4-2 te worden, nadat Van Hattum doorbrak, maar Robert Rovers bracht op de lijn redding. In de 66e minuut bracht Van der Steen met Ketelaars en Van Schijndel twee A- junioren. Walk en Van Vught mochten gaan rusten. Helvoirt nam daarna het initiatief over, mede omdat er nog even sprake van was dat ze mogelijk de nacompetitie voor degradatie zouden ingaan vanwege de standen op andere velden. Zo ver kwam het niet, mede omdat Rico de Laat in de 80e minuut fraai raak schoot. Wel was er nog een applauswissel voor Hein Langens, die zijn  laatste competitiewedstrijd in het 1e elftal speelde. Hij werd toegezongen door de supporters met “Heintje bedankt”. Een mooi gebaar voor deze karakterspeler, die heel wat vijandige spitsen het leven zuur heeft gemaakt in de ruim 10 seizoenen dat hij in het 1e elftal speelde.

Komende zondag gaat het er om. Dan wordt de eerste wedstrijd in de nacompetitie gespeeld op het eigen sportpark. Caesar is een geduchte tegenstander die jarenlang in de hoofdklassen speelde en zelfs twee keer lanskampioen is geweest!

Stef Heerkens haalt uit

Rof v.d. Bogaart controleert de bal

Dit schot van Robin Walk wordt de 2-1

Wibe van Rooij zet een passeeractie in