RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Helvoirt 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - Helvoirt 1 (zon)

Zondag de laatste (thuis)wedstrijd van het seizoen. Helvoirt is de tegenstander, het was de  afgelopen jaren altijd een wedstrijd waarin de verschillen klein waren.  Vaak viel deze in het voordeel van de mannen van Van Tilburg Mode & Sport uit. Voor Prinses Irene geldt vooral geen schade oplopen wat betreft blessures en kaarten voor de nacompetitie. Helvoirt kan alleen in theorie nog veroordeeld worden tot het spelen van de nacompetitie tegen degradatie, maar hun doelsaldo is zo positief dat dit in de praktijk onmogelijk is.

Helvoirt draait een moeizaam seizoen, terwijl ze als een van de favorieten van start gingen. Vorig seizoen verloren ze op de laatste competitiedag thuis van Oirschot Vooruit, dat toen kampioen werd. Bij winst waren de mannen van Helvoirt kampioen geworden. Het heeft ze dit seizoen ook niet meegezeten, zo hebben ze te maken gehad met blessures van de eerste 2 doellieden en ook met die van belangrijke spelers. Recent brak nog middenvelder Nieck van de Bruggen tegen Venhorst zowel zijn scheen als kuitbeen.  Trainer Roland Timmermans verlaat na 8 (!) seizoenen de blauw witte formatie en gaat naar DSC uit Kerkdriel, dat afgezakt is naar de 4e klasse.  Zijn opvolger wordt Henk van Hattum die nu actief is bij 3e klasser DVG uit Liempde. Opvallend is dat Van Hattum eerder bij Helvoirt actief was, net als Timmermans dat ook ooit was voor deze periode.

Bij Prinses Irene zullen zondag zeker een paar sterkhouders ontbreken om, zoals eerder gezegd, ongeschonden aan de nacompetitie te kunnen beginnen. Als je in de competitie geen rode kaart meer oploopt en of niet je vierde gele van het seizoen krijgt begin je met een schone lei aan de nacompetitie. De  paar spelers die op “scherp” staan zullen zondag niet spelen vermoeden we.Dit seizoen heeft ook bewezen, dat in de breedte Prinses Irene op de meeste plaatsen goed bezet is, zeker nu ook Douwe Herckenrath, na zijn kruisbandoperatie weer minuten heeft gemaakt in het 2e elftal. Jammer genoeg heeft Wout Soetekouw een terugslag gehad en is de spits nog steeds aan het revalideren.

Met de zomerse temperaturen zondag verwachten we dat we 2 ploegen zullen zien die er een leuke wedstrijd van willen maken, ook omdat er feitelijk niets meer op het spel staat. De uitwedstrijd (foto) werd door Prinses Irene met 2-3  gewonnen. Wibe van Rooij maakte er toen 2, Rolf v.d. Bogaart eentje.

Wedstrijdsponsor: E.B.T. Elschot Besturingstechniek Nistelrode

Kleedkamer

1.
4.