RKSV Prinses Irene 1 (zon) - HVCH 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - HVCH 1 (zon)

Een compliment aan de KNVB. Zij hebben met de bekerindeling echt hun best gedaan om er aantrekkelijke confrontaties van te maken. Zou het een gewogen loting zijn geweest zoals we bij UEFA en FIFA vaak zien? Zondagmiddag staat namelijk met Prinses Irene Hvch een prachtig affiche op de rol. Een wedstrijd die toch altijd omgeven is van het nodige sentiment. Hvch wordt in Nistelrode vaak gezien als de wat hooghartige grote broer. Heel vroeger stond min of meer de eer van het dorp op het spel, maar dat sentiment is er al lang niet meer!

Hvch speelt een klasse hoger dan de Nistelrodenaren (1e klasse). Drie seizoenen geleden voetbalde Prises Irene ook in die klasse na promotie, maar degradeerde daaruit meteen. In competitieverband werd destijds in Nistelrode (foto) met 0-1 verloren, in Heesch was Prinses Irene met 0-3 de bovenliggende partij.

Inmiddels hebben de ploegen al wat wedstrijden achter de rug. Hvch speelde er al 5,  waarbij een keer werd gewonnen en 4 keer verloren. Afgelopen dinsdag was de competitietegenstander van Prinses Irene, CHC uit Den Bosch, nog met 2-1 te sterk. Onze mannen hebben nog maar 2 uitwedstrijden in de benen. Beide keren werden die met 3-1 verloren tegen respectievelijk Mierlo Hout (2e klasse) en SV Top (1e klasse).

Bij Hvch kwam Jesse v.d. Putten van OJC over. De 2 seizoenen hiervoor waren er ook de nodige mutaties, maar door corona kwamen die amper in actie en een flink aantal is inmiddels weer vertrokken. Aanvoerder Joey Vissers stopte en dat is een forse aderlating, na 14 jaar stopt ook Robin van Eldijk die assistente trainer wordt bij Hvch 1, maar bij ons in het 4e elftal gaat spelen! Ook bij Prinses Irene stopte de aanvoerder. Gijs van Erp was meer dan 15 jaar een sieraad voor het Nistelrodes voetbal. Binnenkort wordt op passende wijze afscheid van hem genomen.

Voor Prinses Irene geldt dit seizoen handhaving in de 2e klasse als uitgangspunt. Vooral in de frontlinie houdt het niet over. Het is dan ook bijzonder jammer dat de talentvolle spits Sjoerd van den Broek, door een slepende liesblessure zijn voetbalschoenen, in ieder geval voor 1 seizoen, aan de wilgen heeft moeten hangen. Met de terugkeer van Robin Walk komt er echter een kwaliteitsinjectie bij en is het wachten op nieuweling Tim de Bie. Hij liep op de allereerste training van het nieuwe seizoen een vervelende blessure op.

We hopen op een leuke derby en in de kantine kunnen we ook de verrichtingen volgen van onze Max!!

Kleedkamer

LOK. 1
LOK. 4

Wordt gespeeld op veld