RKSV Prinses Irene 1 (zon) - HVCH 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

HVCH 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 05

5 september 2021 14:30

C. van der Heyden

Sportpark De Schellen
Loo 8
5388SB
NISTELRODE

Opstelling

Een heerlijk zonnetje en een ouderwetse derby waren de ingrediënten voor een leuke voetbalmiddag. Op de mobieltjes langs de lijn en op het terras, werden ook de verrichtingen van Max in Zandvoort gevolgd, door zo’n 250 toeschouwers. Het was geen spektakelstuk de confrontatie tussen de Nistelrodenaren en de ploeg uit Nistelrode-Noord zoals enkele verstokte Irene aanhangers Heesch noemen. Het werd na een bij vlagen aardige wedstrijd, een 1-1- gelijkspel. Voor rust was Prinses Irene sterker en drukte dat uit in een 1-0 voorsprong via Tim van den Brand. Na rust was dat Hvch, dat rond de 70e minuut Tom Hekerman zag scoren. De doelen werden verdedigd door erg jonge keepers. Bij Hvch was dat Lars Verstegen (18), bij Prinses Irene kwam Cas Bevers (19) al snel de geblesseerde Mathijs Pluk vervangen. Bevers was 3 seizoenen terug nog de rechtsback van JO-16 1.

Dumfries

Onder leiding van een goed leidend neutraal trio, begon Prinses Irene voortvarend aan de wedstrijd en zorgde via de actieve Aron van der Rijt in de 11e minuut voor het grootste gevaar. Hij knalde op de lat. Hvch was een keer gevaarlijk in de 20e minuut toen een voorzet door Jan en alleman werd gemist. Nadat Cas Bevers de geblesseerde doelman Pluk was komen vervangen, was het opnieuw Van der Rijt die het aluminium trof. Vlak voor het rustsignaal was het dan eindelijk raak. Thijs van Doorn, die de gevaarlijke Samuel Eleonora, uitschakelde, stoomde a la Dumfries op en vond met zijn voorzet Van der Rijt, die de bal koppend teruglegde op aanvoerder Van den Brand, die binnen knikte.

Uitblinkende Rovers

In de 2e helft zag je meer en meer dat Hvch conditioneel verder is dan Prinses Irene. Voor de Heeschenaren was het al de 6e wedstrijd voor Prinses Irene de 3e. In de 57e minuut ontsnapte Prinses Irene, toen in hetzelfde doel waar Van der Rijt eerder twee keer het aluminium raakte, dat nu werd gedaan door Roy Vissers. Prinses Irene was nog een keer gevaarlijk via Aron van der Rijt, die voor eigen succes ging, waar een breedtepass op Tim van den Brand deze een vrij schootsveld had gegeven. Zijn schot werd nu met de voet verwerkt door doelman Lars Verstegen. In de 75e minuut was er de verdiende gelijkmaker. Hekerman liet met een diagonale uithaal in de uiterste hoek Bevers kansloos. Bij Prinses Irene was de pijp duidelijk leeg en kwamen er krampgevallen. Er waren nog enkele hachelijke momenten voor het doel van jongeling Bevers, maar hij hield zijn doel schoon. Uiteindelijk sleepte de ploeg van Meulendijk het terechte gelijkspel uit het vuur. Het had zowaar nog een overwinning kunnen worden maar, nadat de uitblinkende Rovers, Guus Reijnders diep stuurde en deze teruglegde op Tim van der Heijden, kwam deze net niet goed uit met zijn passen om in te schieten. Uiteindelijk kon iedereen wel leven met deze uitslag en sportieve wedstrijd. Het was na de wedstrijd nog lang gezellig in en rond de kantine!

2021-2022_Pr_Irene_-_HVCH_01_custom.jpg
Tim van der Heijden op de huid gezeten
2021-2022_Pr_Irene_-_HVCH_05_custom.jpg
Thijs van Doorn in duel met Sjoerd Schobbers