Prinses Irene kansloos

Venhorst 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Teun v.d. Putten (schot)
Tom v..d. Bogaard (schot)

2e klasse H

2 februari 2020 14:30

Opstelling RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Prinses Irene verloor in Venhorst tegen de gelijknamige club kansloos. Na 20 minuten stond het al 2-0 door doelpunten van Teun v.d. Putten en Tom v.d. Bogaard. De ploeg uit Venhorst wist veel beter raad met de abominabele veld- en weersomstandigheden dan de ploeg uit Nistelrode. Die in de gehele wedstrijd amper iets wist te creëren. Stijn van Zeeland maakte zijn debuut als basisspeler, hij verving de voor een stage naar Curaçao vertrokken Stef Heerkens.

Windkracht 6

Het veld in Venhorst was nat en ongelijk, daarnaast stond er een windkracht 6 over het veld, wat voetballen erg moeilijk maakte. Venhorst ging veel beter om met deze omstandigheden dan de Oranjes. Waar Prinses Irene de gehele wedstrijd maar bleef proberen om zorgvuldig op te bouwen en telkens maar weer de bal verspeelde, speelde Venhorst opportunistisch. Dat was gezien de wedstrijdomstandigheden ook veel slimmer. Nadat in de 10e minuut Max van de Bosch doelman van de Rakt al tot een redding dwong , was het in de 15e minuut raak. Een onnodig weggeven corner werd teruggelegd op Teun v.d. Putten, die de bal vervolgens in de verre hoek schoot. Drie minuten later was het weer raak. Een schot van zo’n 20 meter leek over en ver langs te gaan, maar de wind kreeg vat op het speeltuig en tot verbazing van iedereen, inclusief de afzender Tom v.d. Bogaard, verdween de bal in de winkelhaak. Na een half uur kwam Prinses Irene er een paar keer gevaarlijk uit. Tim van den Brand leek alleen op doelman Fonken af te gaan, maar werd ten koste van een gele kaart afgestopt. Wibe van Rooij zag dat zijn schot net voor de doellijn werd weggetrapt. Kort voor het rustsignaal was Venhorst nog dicht bij de 3-0, toen Mika van Creij rakelings over kopte.

Feller Venhorst

Misschien had Prinses Irene de bakens in de 2e helft nog kunnen verzetten als Jerin v.d Rakt, meteen na de rust,  van dichtbij had raak gekopt, nu verdween zijn inzet recht in de handen van de Venhorst doelman. Venhorst bleef de betere ploeg. De meest simpele ballen gingen verloren omdat Prinses Irene maar geen raad wist met de wedstrijdomstandigheden en het veel fellere Venhorst. Het mocht niet klagen dat Thijs van Sleeuwen door goed ingrijpen van Van Doorn en Van Roosmalen niet tot scoren kon komen. Ook doelman v.d. Rakt had een paar goede ingrepen, anders was de schade niet te overzien geweest. Dat juist deze 3 jongelingen zich het best staande hielden deze middag zegt veel over hoe de rest speelde. Een wedstrijd om heel gauw te vergeten, want het was van een bedroevend niveau.

Julian v. Roosnalen

Jerin v.d Rakt