Venhorst 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Venhorst 1 (zon) - RKSV Prinses Irene 1 (zon)

Zondag treft Prinses Irene met Venhorst een onvoorspelbare en lastige tegenstander.  De ploeg uit de gemeente Boekel speelt voor het 3e aaneengesloten seizoen in de 2e klasse. Een knappe prestatie van de vereniging uit een dorp dat, in 1932 bij de ontginning van de Peel,  als Sint-Jozefpeel werd gesticht. Vier jaar later werd het omgedoopt tot de huidige naam. Het dorpje telt zo’n 1700 inwoners, des te knapper dat het elftal op dit niveau speelt, met nagenoeg alleen eigen spelers.

In een eerdere voorbeschouwing memoreerden we al, dat zo ongeveer 75% van de spelers familie van elkaar is. Met name de Van Sleeuwens en Van den Boogaards voeren daarbij de boventoon. Venhorst heeft zich onder coach Joost Janssen, die zijn contact heeft verlengd en volgend seizoen zijn vierde jaar ingaat, van een counterploeg ontwikkelt tot een meer voetballend geheel. Het heeft een aantal bovenmodale voetballers, zoals gebroeders Luc en Tom van de Bogaard, goalgetter Thijs van Sleeuwen  en Toon v.d. Putten. De jonger broer van Thijs van Sleeuwe, Rens, lijkt ook weer een groeibriljantje te zijn. Hij schiet ook vaak met scherp. Nadeel voor de ploeg is dat de selectie wat aan de smalle kant is en het 2e elftal en de jeugd op een (te?) laag niveau spelen, om bij meerdere afwezigen dat goed op te vangen. Mede daardoor is de ploeg wat onvoorspelbaar maar, mits compleet, kunnen ze van elke ploeg in deze klasse winnen.  Venhorst loopt 2 wedstrijden achter in de competitiestand vanwege het vaak afgelasten van wedstrijden. Het is dan ook afwachten, gezien de regen die verwacht wordt, of het komende zondag wel doorgaat.

Afgelopen zondag speelde ons 1e elftal wederom gelijk, dat was al voor de zesde keer, daar zit de thuiswedstrijd (foto's) tegen Venhorst ook bij. Toen werd het vlak voor tijd, uit een vrije trap, gelijk. Een van de gelijke spelen, die ook makkelijk in een overwinning hadden kunnen eindigen voor de Oranjes. Prinses Irene zit in de opbouw naar een nieuw team, nadat vorig seizoen een zestal spelers stopte. Zo stonden afgelopen zondag maar 5 spelers in het veld, die vorig jaar vaste krachten waren in het 1e elftal. Daarbij moet wel worden aangetekend, dat met Tom Berendsen en Aron van der Rijt twee prima spelers van buiten Nistelrode kwamen. Zondag is misschien wel een sleutelwedstrijd. Bij winst van onze mannen kun je echt naar boven gaan kijken. Dat geldt zeker ook voor Venhorst, dat bij winst, mede in het licht van 2 inhaalwedstrijden, een reuzenstap zet richting handhaving. Dat zal voor hen, net als voor Prinses Irene,  dit seizoen het doel zijn.

Wedstrijd-nummer

Opstelling/selectie

Opstelling:

Wissels:

Staf:

Stand verloop

Laatste wedstrijden van het thuisteam:

Datum Wedstrijd
19 jan 2020 Venhorst 1 (zon) - SVSSS 1 (zon) co 2 - 0
08 dec 2019 Berghem Sport 1 (zon) - Venhorst 1 (zon) co 5 - 2
01 dec 2019 Venhorst 1 (zon) - Emplina 1 (zon) co 0 - 3
24 nov 2019 Helvoirt 1 (zon) - Venhorst 1 (zon) co 1 - 1