RKSV Prinses Irene 1 (zon) - HVCH 1 (zon)

RKSV Prinses Irene 1 (zon) - HVCH 1 (zon)

Hoe lang zou het geleden zijn dat Prinses Irene en HVCH elkaar in competitieverband hebben ontmoet? Misschien wel meer dan 30 jaar! Zondag staat de wedstrijd weer op de rol, volgende week overigens ook weer. Deze wedstrijd is het inhaalduel van 16 december 2018, volgende week volgen we het reguliere programma.

Dit soort wedstrijden trok vroeger makkelijk 1000 of meer toeschouwers, maar dat lijken toch vervlogen tijden. Als je spreekt over derby’s dan is dit toch, zeker voor Prinses Irene, de ultieme.  We verwachten toch behoorlijk wat bezoekers, want het leeft wel, mede omdat er allerlei relaties lopen tussen diverse geledingen uit de 2 dorpen. Na afloop kan iedereen op een groot TV scherm de wedstrijd Ajax – PSV nog bekijken in de kantine.

HVCH speelde vorig seizoen nog nacompetitie om promotie naar de hoofdklasse. Pas in de slotfase van de laatste wedstrijd verloren ze. Dit seizoen gaat het een stuk moeizamer, mede door het vertrek van enkele belangrijke spelers en blessures. Na de winterstop gaat het wel weer een stuk beter en wist de ploeg van coach Maarten van Vught, hij vertrekt na dit seizoen naar Margriet, uit de laatste 5 wedstrijden 9 punten te pakken.

Bij Prinses Irene is het voetballend de laatste wedstrijden zeker meer dan voldoende, maar het lukt dit seizoen maar niet om de kansen te benutten. Dat is vooral een kwestie van zelfvertrouwen, we zagen zondag mensen kansen missen, die ze in hun normale doen gewoon binnen schieten. Wat dat betreft blijft het de kunst om de moed er in te houden, eens valt het dubbeltje naar de goede kant! Doel zal vooral moeten zijn om één ploeg onder je te houden en dan via de nacompetitie gaan voor handhaving.

Maar nu eerst deze derby.  De komende twee wedstrijden hoopt HVCH zich helemaal uit de degradatiezorgen te spelen en de mannen van Van Tilburg Mode & Sport, hopen de laatste plaats over te kunnen doen. Voldoende ingrediënten dus voor (een) aantrekkelijke derby('s).

Kleedkamer

1.
4.

Wordt gespeeld op veld