Prinses Irene delft onderspit in derby

RKSV Prinses Irene 1 (zon)

HVCH 1 (zon)

Quincy Broers (schot)

31 maart 2019 14:30

T. Dragstra

Opstelling

De derby tussen Prinses Irene, met veel toeschouwers langs de lijn, eindigde in een 0-1 overwinning voor de Heeschenaren door een vroeg doelpunt van Quincy Broers. De wedstrijd begon met 1 minuut stilte vanwege het overlijden van de iconische club-en dorpsvrijwilliger Wim van den Brand. Het was een meer spannende dan fraaie wedstrijd, waarbij over de gehele wedstrijd gezien HVCH de beste kansen kreeg, maar Prinses Irene voetballend de bovenliggende partij was, zeker in het tweede bedrijf. Het gebrek aan scorend vermogen blijft de mannen van Van TIlburg Mode & Sport de das omdoen. Voor de negende keer werd er niet gescoord in competitieverband en voor de achtste keer werd met slechts één doelpunt verschil verloren.

Prinses Irene  begon zonder de geschorste Koen Bollen aan de wedstrijd. Aanvoerder Gijs van Erp zakte daardoor naar de centrale positie achterin. Voor de eerste keer dit seizoen stond Martijn van Vught in de basis, Ook jongeling Rody van Schijndel kreeg voor de derde keer op rij het vertrouwen van Everaerts. Mogelijk kan Van Vught komende wedstrijden het gebrek aan scorend vermogen verhelpen.

In de kruising

HVCH begon veel beter aan de wedstrijd dan de Oranjes, die in het eerste kwartier zich steeds de kaas van het brood lieten eten. In de 3e minuut had Quincy Broers al de 0-1 op zijn schoen, maar doelman Van Venrooij redde glansrijk. In de 14e minuut was het wel raak via dezelfde Broers. Een verdediger van Prinses Irene liet in de zestien de bal van zijn voet springen. De HVCH aanvaller, schoot onberispelijk het speeltuig in de kruising. Na 25 minuten viel Rolf v.d. Bogaart uit, hij werd vervangen door Wibe van Rooij. Tim van den Brand nam de positie van Van den Bogaart over. Prinses Irene kreeg steeds meer vat op HVCH en vooral uitblinker Robin Walk liet zien dat, nu hij wat langer blessurevrij is, het elftal op sleeptouw kan nemen. Prinses Irene ontsnapte in de 30e minuut toen Lars v.d Lee, weliswaar in (genegeerde!)  buitenspelpositie, op de paal schoot. Prinses Irene kwam niet verder dan wat kopballen, die echter geen echt gevaar opleverden voor de uitstekende doelman Van Nuland.

Geweldige inzet

In de 2e helft gooide Prinses Irene alle schroom van zich af en zette HVCH continu onder druk, dat vooral met lange ballen probeerde gevaarlijk te worden. Prinses Irene kon maar spaarzaam door de hechte verdediging komen. De uitvallen waren zeker niet ongevaarlijk, maar vooral Koen Pittens was een geweldig slot op de deur. De beste kans was voor Tom Hekerman, maar hij kopte over. Van Vught sleurde, kopte en vocht het ene na het andere duel uit, maar de bal wilde maar niet goed vallen. In de 81e minuut kopte hij tegen de binnenkant van de paal, maar de bal ging er niet in. Wout Soetekouw, net ingevallen, beoordeelde een voorzet bij de tweede paal niet goed, nu ging deze rakelings voorlangs. In de slotminuten waren er nog en hachelijke situaties voor het HVCH doel maar, zoals zo vaak dit seizoen, viel de bal steeds niet voor een Prinses Irene voet. Het met een geweldige inzet strijdend Prinses Irene, moest het hoofd buigen. Volgende week al kan het in Heesch revanche nemen!

Rody van Schijndel springt hoog

Koen Pittens was het slot op de deur

Uitblinker Robin Walk

Rolf v.d. Bogaart (r) blesseert zich hier in duel met Joey Vissers