Zaterdag en zondag weer internationaal jeugdvoetbal op sportpark

18 april 2019 0:30

A. v. Lokven

Het belooft mooi weer te worden dit paasweekend en dus kunnen ruim 500 jeugdige voetballers en voetbalsters uit zes Europese landen genieten van een heerlijk voetbalweekend op ons sportpark. In totaal komen elf verschillende leeftijdscategorieën in actie tijdens de TOPOSS*CUP*. Bij Prinses Irene zijn dat er vier, bij de andere betrokken organisaties, HVCH en Berghem Sport, spelen de anderen.

Prinses Irene organiseert al zo’n 20 jaar mede dit toernooi, dat onder de verantwoordelijkheid valt van Euro-Sportring. Dit jaar voor de eerste keer samen met HVCH en Berghem Sport, die de voormalige mede-organisatoren SV TOP, Cito en Ruwaard vervangen. Vanwege deze wijziging zal het toernooi volgend jaar een andere naam krijgen, die tijdens het aankomende weekend bekend zal worden gemaakt.

Het is elke jaar weer een behoorlijke klus voor de TOPOSS*CUP* commissie, de mensen die de velden verzorgen en het kantinepersoneel om alles in goede banen te leiden. Met de hulp van veel vrijwilligers lukt dat ieder jaar toch weer goed.

De deelnemers komen dit jaar uit België, Duitsland, Denemarken, Engeland, Franrijk en Nederland. Vanuit Prinses Irene nemen ook de nodige teams deel aan de toernooien op de verschillende locaties. Om de wedstrijden in goede banen te leiden zijn er ook een vijftiental(!) scheidsrechters beschikbaar bij Prinses Irene.

Natuurlijk nodigen wij iedereen uit om een kijkje te komen nemen en een drankje of hapje te nuttigen op het terras of in de kantine.
Meer informatie vind je op https://www.toposs-cup.nl/nl  en of  download de Euro- Sportring Match Schedule-app. Als je deze downloadt op je smartphone, zie je wedstrijdschema’s, de resultaten, klassement en de laatste informatie over het toernooi.
Bron: Beeld: Toposscup.nl

2018-2019 2019 Internationaal toernooi Jeugd Samenwerking Toernooi Top Oss Cup 2019 Voetbal