Throwback Thursday: Piet van der Wijst

21 februari 2019 16:00

Webredactie

Op de sociale media is het een ingeburgerd begrip: Throwback Thursday. Vaak vergezeld van de hashtag #tbt worden er dan kiekjes uit de 'oude doos' gedeeld - dat kan van 20 jaar geleden zijn of van een paar dagen terug. RKSV Prinses Irene bestaat 80 jaar en als vereniging zijnde heb je dan ook heel wat om 'back' te 'throwen' (wat steenkolen-Engels is voor terugblikken). We beginnen deze rubriek echter met een recent gevalletje!

Klik op de afbeelding om het interview te beluisteren.We werden gewezen op een leuk interview met Piet Verwijst van een tijdje terug. We kunnen wel zeggen dat Piet ondertussen een ware BN'er is (Bekende Nisseroîse), want hij was te horen op de landelijke radio. 538 interviewde hem namelijk naar aanleiding van zijn koninklijke onderscheiding. Die ontving hij (o.a.) vanwege zijn jarenlangei inzet bij de fanfare.

Overigens bestaat het (vrijwilligers)cv uit meer dan dat, want Piet was ook jarenlang actief als leider bij Prinses Irene en werd dan ook bij onze vereniging benoemd tot Lid van Verdienste in 1986.

Bron: Radio 538, Beeld: Archiefbeeld RKSV Prinses Irene

2019 Ledennieuws Piet van der Wijst Throwback Thursday rubriek