Genomineerden Sportman en -vrouw 2019

2 januari 2020 22:45

Bestuur

De uitnodiging voor de nieuwjaarsreceptie kon u eerder al op de website vinden en zoals bekend is dan ook de officiƫle bekendmaking van Korfbalster van het Jaar, Voetballer van het Jaar en Voetbalster van het Jaar. Alle aanwezigen op de nieuwjaarsreceptie kunnen die avond direct hun stem dan uitbrengen op alle genomineerden. Per categorie (Korfbalster, Voetbalster en Voetballer van het Jaar) zal dit een winnaar opleveren. Uit hen zal dan uiteindelijk de Sportman of - vrouw van het Jaar 2019 worden gekozen. Deze dame of heer ontvangt de Linda van Venrooij Award.

Wat betreft laatstgenoemde titel zit de stemprocedure iets anders in elkaar. Wilt u nog even teruglezen hoe het nou allemaal in elkaar zit of kijken wie de voorgaande jaren deze titel mee naar huis nam, dan kunt u hier terecht.

Genomineerden korfbalster van het Jaar

Gaby van Santvoort
Gaby heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een echte spits. Ze is scorend veel meer aanwezig dan de afgelopen jaren. Daarnaast is zij ook de dame die altijd de beste speelster van de tegenstander tegen krijgt om deze van het scoren af te houden.

Laura van de Ven
Laura is een speelster met een belangrijke draagkracht binnen het team. Ze wint veel rebound duels en sleept daarnaast veel punten binnen door iedere week weer meerdere keren de korf te vinden. Daarnaast heeft zij een dodelijke vrije bal.

Marina van Venrooij
Marina is een allround speelster en daarbij erg belangrijk in de aanval. Zij zorgt ervoor dat andere medespeelsters de kans krijgen om te kunnen scoren en zij pakt daarnaast veel ballen in de verdediging. Marina is een van de dames met het hoogste schotpercentage binnen Prinses Irene en zelfs binnen de gehele topklasse.

Genomineerden Voetballer van het Jaar

Tim vd Brand
Tim is al jarenlang een vaste kracht in het 1e elftal. Hij valt op het veld vooral op door zijn werklust en gedrevenheid. De kwaliteit van Tim ligt vooral in de voorste linie of in zijn aanvallende spel op het middenveld. Tim heeft een dragende kracht binnen het team, dit komt mede door zijn inzet en zijn voorbeeldfunctie in de trainingen.

Wibe van Rooij
Wibe blijft zich ieder seizoen kwalitatief ontwikkelen. Dit komt door de ambitie die hij heeft om te presteren binnen het 1e elftal. Hij is erg leergierig in het toepassen van de vaardigheden. Naast zijn snelheid op het veld is hij ook op technisch voetbalvlak een van de betere spelers binnen de klasse.

Robbert Rovers
Robbert is een vaste waarde binnen het 1e elftal. Zijn prestaties binnen Heren 1 zijn erg constant. Robbert is een betrouwbare speler, hij staat iedere wedstrijd zijn mannetje. De inzet van Robbert is erg goed, hij vecht voor iedere bal en is een echte Prinses Irene-man. Ondanks dat Robbert al een aantal jaren meedraait, verbeterd hij zich nog ieder seizoen. Naast dat Robbert goed het overzicht op het veld houdt, is hij ook een meerwaarde op coachend vlak.

Genomineerden Voetbalster van het Jaar

Hilde Bekkers
Hilde is een vertrouwd gezicht in het team van Vrouwen 1, zij staat al jaren haar ‘mannetje’ als verdediger in het team. Hilde is een betrouwbare speler, geeft zich altijd voor de volle 100% en blijft zich nog steeds door ontwikkelen als speelster. Daarnaast is Hilde een van de steunpilaren als vaste kracht voor het relatief jeugdige vrouwenelftal.

Floor van Lin
Floor speelt pas sinds 1,5 seizoen bij Prinses Irene. Floor ligt als persoon goed binnen de groep. Zij was afgelopen seizoen erg belangrijk om de punten binnen te halen. Floor neemt veel initiatief voor het doel en als ze zelf niet de kans krijgt om te scoren, zorgt ze ervoor dat ze haar medespeelster op de juiste manier goed voor de goal zet. Ook dit seizoen blijft Floor haar doelpunten maken.

Anouk van de Ven
Anouk heeft zichzelf ontwikkeld tot een ambitieuze speelster binnen Vrouwen 1. Anouk is vooral belangrijk binnen het team voor het maken van de doelpunten, maar ook het tactisch spel waarbij zij er voor zorgt dat haar medespelers kansen kunnen creëren. Daarnaast zal Anouk zich altijd opofferen voor het team. Zo is zij al regelmatig ingevallen als keepster wanneer er blessures of schorsingen waren.
Bron: Beeld: RKSV Prinses Irene

2019 genomineerden korfbalster van het jaar nieuwjaarsreceptie sportman-vrouw van het jaar voetballer van het jaar voetbalster van het jaar