Rosolo maatje te groot voor korfbalsters

10 februari 2019 21:15

De korfbalsters van Prinses Irene konden tot 3-3 bij blijven waarna Rosolo de voorsprong wist te pakken welke zij niet meer uit handen hebben gegeven. De verdediging van Prinses Irene had moeite met de scherp schietende dames uit Reusel. In de eerste helft wist Rosolo uit te lopen naar een 13-5 voorsprong en ook na rust gingen zij door met scoren. Prinses Irene kon hier te weinig tegenover zetten, waardoor de punten terecht in Reusel zijn gebleven. De wedstrijd werd afgesloten met een 30-12 eindstand.

Rosolo schiet scherp.
Prinses Irene weet aan het begin van de wedstrijd nog op een 0-1 voorsprong te komen door een afstand schot van Lotte Wilbers. Rosolo zet hier twee doelpunten tegenover waarna Carolien van Santvoort met een afstand schot de 2-2 weet te maken. Rosolo laat zien ook te kunnen schieten en scoort de 3-2. De korfbalster weten voor de laatste keer deze middag naast zij te komen door  weer een afstand schot van Lotte Wilbers. Hierna pak Rosolo het initiatief en weet driemaal op rij van ver raak te schieten.  Laura van de Ven gooit van grote afstand de 6-4 door het gele mandje. De meiden uit Reusel laten hierna zien waarom zij tweede op de ranglijst staan en weten uit te lopen naar 9-4. De korfbalster weten hierna nog een slimme kans uit te spelen, Laura van de Ven mag aanleggen voor de 9-5 doormiddel van een strafworp. De formatie uit Reusel is niet onder indruk en gaat door met scoren, zo weten zij voor rust uit te lopen naar 13-5.

Prinses Irene kan aanvallend niet mee.
In de rust werd benadrukt dat het spel van Prinses Irene zijde beter moest, en dat er meer focus moest komen te liggen op de aanval. Gaby van Santvoort opende de score in de tweede helft met een afstand schot, waar Rosolo snel een antwoord op had. Topscoorder van de wedstrijd Laura van de Ven, tekende met een mooi schot van ver voor de 14-7. Rosolo liet zien te kunnen scoren en deed dit dan ook waarmee zij een 17-7 op het scorebord zetten.  Het was weer Laura van de Ven welke een strafworp wist af te ronden voor 17-8. Hierna volgende een periode waarop er geen grip was op de scherpschutters uit Reusel, zij konden dan ook een 24-8 voorsprong noteren voor Prinses Irene iets terug wist te doen. Laura van de Ven benutte een vrijeworp, waarna ook Marina van Venrooij liet zien dit te kunnen en de stand op 25-10 bracht. Hierna wist Rosolo nog vijf keer te scoren waar Prinses Irene er maar twee doelpunten tegenover kon zetten. Laura van de Ven wist nog een strafworp en vrijebal te benutten. De eindstand werd door een schot van ver door Rosolo bepaald 30-12.

Opstelling:
Laura van de Ven 7x, Lotte Wilbers 2x, Gaby van Santvoort 1x, Carolien van Santvoort 1x, Marina van Venrooij 1x, Linda van Tilburg, Evy van den Akker, Annelies Thijssen.

Wissels:
Esther van Venrooij, Anne Schouten, Robin van den Boom.

2018-2019 Korfbal