Hennij van der Heijden: 40 jaar lang 100% inzet

29 januari 2019 18:00

Bestuur

Op 17 januari jl. hebben wij het 40 jarig kaderlid jubileum van Hennij van der Heijden gevierd. Om 18.00 uur was er een etentje bij eetcafe ’t Pumpke voor de familie van Hennij, genodigden en het bestuur. Het etentje was ‘op zijn Frans’ ingevuld, naar wens van Hennij, ofwel uit de Franse keuken en in een leuke en gemoedelijke sfeer was het er goed vertoeven.

Tussen de gangen door was er een toespraak van één van onze voorzitters, Mario van Dijk, en werd er een levensmiddelen pakket met streekproducten van onze lokale ondernemers overhandigden als ook een oorkonde en een blijvende herinnering in de vorm van ons windwijzer op het gebouw in klein formaat.

Aansluitend was er tevens op het verzoek van Hennij een informeel samenzijn in onze kantine. Maar als verrassing voor Hennij was er toch nog iets geregeld in de kantine. Achter zijn eigen bar gezeten in gezelschap van twee presentatoren, Rene van de Ven en Luuk van der Heijden, werd er een Tour de Jour ofwel een Tour du Hennij gepresenteerd. Diversen gasten werden uitgenodigd om aan een gesprek aan Hennij’s bar plaats te nemen, met één onderwerp als gespreksstof: Hennij van der Heijden.

Achtereenvolgens kwamen Tonnie van der Heijden en Adri van Lokven, Jelle van de Elzen en John Gevers, zijn eigen zoon Maarten en als laatste Gaby Kuipers aan het woord. Het was een aaneenschakeling van anekdotes, oude en leuke herinneringen ophalen over Hennij van de afgelopen 40 jaren, zoals het kaarsje opsteken bij een Mariakapel voor aanvang van een belangrijke wedstrijd voor ons eerste elftal.
Onderstaand de toespraak tijdens het eten.

“Zoals velen is ook Hennij begonnen als jeugdleider, dat was in het jaar 1976. Na enkele jaren is hij in 1980 tevens toegetreden tot de Jeugdcommissie. Jaren is hij als jeugdleider actief geweest en later heeft hij het ook aan de technische commissie jeugd deelgenomen.

In het jaar 1982 was Hennij zelfs voor een jaar bestuurslid, zat hij in de jeugdcommissie en terreincommissie en was hij verzorger van ons eerste elftal. Een druk baasje dus. Later is hij, met zijn eigen keeperstalent is mij verteld, trainer geworden van onze keepers, dit voor vele jaren.

Na weer enkele jaren heeft hij de TC jeugd omgeruild om plaats te nemen in de sponsorcommissie en is hij wederom tot het bestuur toegetreden, waar hij – met onderbreking van enkele jaren – tot op heden nog steeds deel van uit maakt en ik kan zeggen dat Hennij een prettig persoon is om erbij te hebben in het bestuur. Met zijn jaren van ervaring, kennis en mensenkennis niet te vergeten, is hij vaak voor ons een onmisbare schakel.

Ook heeft Hennij in zijn 40-jarige periode vele taken meer uitgevoerd of ondersteuning geboden. Voorbeelden zijn onder andere de ondersteuning van de jeugdcommissie, de kantine commissie, commissie technisch beleid, toernooicommissie en webmaster.

Van 2009 tot en met 2014 is Hennij begeleider geweest van onze A-selectie. Gloriejaren heeft hij meegemaakt met deze A-selectie volgens ingewijden.
In dezelfde periode was hij mede verantwoordelijk voor de zaterdagdiensten.

Vanaf 2014 is Hennij in het bestuur verantwoordelijk voor de interne en externe contacten alsmede de kader en vrijwilligers begeleiding. Hennij verzorgt namelijk ook altijd de huldigingen van onze jubilarissen en komen wij er nu achter dat dat toch makkelijk is dat hij dat doet. Deze keer moeten we het dus zelf!

Wekelijks is hij ook bij elke uit- en thuiswedstrijden van ons eerste herenvoetbalteam te vinden.

Hennij is een persoon die zich nimmer voor minder dan 100% in heeft gezet voor onze vereniging en dat op vele gebieden. Marleen, ik hoop dat je Hennij nog vele avonden kunt missen en dat wij nog jaren gebruik mogen en kunnen maken van zijn expertise en diensten.

Hennij, nogmaals namens heel Prinses Irene bedankt voor jou inzet van meer dan de afgelopen 40 jaren!”

40 jaar Hennij van der Heijden Kader en Staf jubilaris jubileum