Prinses Irene verder in bekertoernooi

18 september 2017 20:00

Adri van Lokven

Door een 3-1 overwinning, in een bijzonder aantrekkelijk wedstrijd, op 1e klasser Quick 1888 uit Nijmegen, verzekerde Prinses Irene zich van een plaats in de 2e ronde van het bekertoernooi. Na een 1-0 voorsprong van Quick, doelpunt van topscorer Vrehe, maakte Van Vught gelijk. Na rust was het de ingevallen Tim v.d. Brand die twee keer scoorde en er zo voor zorgde dat, na vele jaren uitschakeling in de 1e ronde, Prinses Irene verder gaat in het bekertoernooi.

In de eerste helft zagen de toeschouwers, onder een heerlijk herfstzonnetje, twee ploegen die op sportieve wijze er een open wedstrijd van maakten. Als je dan een scheidsrechter hebt zoals de jonge Janssen, die de wedstrijd goed aanvoelde en niet op alle slakken zout legde, genieten de toeschouwers. Beide verdedigingen gaven weinig weg en de kansen die er kwamen waren vaak cadeautjes van individuen. Een zo’n cadeautje zorgde voor de 0-1 voorsprong van Quick. De beste aanvaller van de Nijmegenaren Dimiti Vrehe, vorig jaar topscorer in de 1e klasse met 29 doelpunten, profiteerde knap. Een minuut later (36e) stond het al weer gelijk. Jeroen Bekkers bediende Martijn van Vught, die de bal maar voor het intikken had.

In de 2e helft werd Prinses Irene steeds sterker. Met name Wibe van Rooij liet zien dat hij steeds meer een volwassen teamplayer is geworden en speelde zowel verdedigend als aanvallend voortreffelijk. Hij was steeds dreigend. Tim v.d Brand, in de 2e helft in het veld gekomen, had vanaf de rechtervleugel in de 70e minuut een mooie individuele actie. Dat zorgde voor paniek in de zestien, waarbij zijn inzet via een schoen van een Nijmegenaar achter hun doelman Sjors de Bruijn verdween. Dezelfde van den Brand, was in de 85e minuut iedereen te snel af na een prachtige pass van Van Rooij. Hij omspeelde ook de keeper en schoot de 3-1 binnen.

Een mooie en verdiende overwinning voor de mannen van Van Tilburg Mode & Sport, tegen een (zelfs versterkte) ploeg, die vorig seizoen tot het einde toe in de nacompetitie speelde voor promotie naar de hoofdklasse. Komende zondag wacht Venhorst een ploeg die vooral loert op de counter, dus een heel ander team dan die waartegen in het bekertoernooi werd gespeeld.

Opstelling:
Stef v. Venrooij, Koen Bollen, Koen Pittens, Hein Langens (80e Jerin v.d. Rakt), Gijs v. Erp, Robin Walk, Rolf. v.d. Bogaart, Tim v.d. Heijden (45e Tim v.d. Brand), Jeroen Bekkers (80e Roy v. Tilburg), Wibe van Rooij, Martijn v. Vught

Jeroen Bekkers bereidde het eerste doelpunt van Prinses Irene voor

Koen Pittens was verdedigend weer een kei

Wibe van Rooij passt

Aanvoerder Gijs van Erp speelt sinds de start van dit seizoen op het middenveld

Robin Walk is een echte versterking op het middenveld

Rolf v.d. Bogaart schoot in de slotfase nog op de lat

Quick 1888 beker prinses irene 1