1e elftal speelt tegen “Oudjes”

15 september 2017 15:30

Zondag speelt het 1e elftal op het eigen sportpark de derde wedstrijd van het bekertoernooi tegen het in de 1e klasse uitkomende Quick 1888 uit Nijmegen. Het is een van de oudste verengingen van Nederland.

De Nijmegenaren speelden de laatste decennia vooral in de 1e en 2e klasse. In 2015-2016 werden ze kampioen in de 2e klasse. Afgelopen seizoen werden ze in de 1e klasse 2e in de eindstand en pakten de derde periodetitel. Daarin redde het team van coach Ferdi Akankan het niet. Grote man bij de Nijmegenaren was dat seizoen met 29 doelpunten Dimitri Vrehe. Hij leek te verkassen naar de kampioen van vorig seizoen in de 1e klasse BVC ’12, maar bleef uiteindelijk. Het team heef zich verder versterkt met 4 spelers waaronder de talentvolle David McLaughlin van hoofdklasser OSS'20.

Voor Prinses Irene is het voor het eerst  in de geschiedenis dat tegen deze ploeg wordt gespeeld. Quick verloor de eerste wedstrijd ruim (1-4) van AWC en won zondag met 2-0 van Germania. Onze mannen speelden tegen de Groesbekers gelijk (1-1) en verloren zondag onnodig van AWC met 3-2. Er gaan in de poule 2 ploegen door. Dit betekent dat Prinses Irene zondag moet winnen om verder te gaan. AWC is al verzekerd van de volgende ronde. Het blijft afwachten bij winst of dan het doelgemiddelde ten opzichte van Germania, als die zouden winnen, voldoende is om verder te gaan.

Volgende week begint dan de competitie met een uitwedstrijd tegen Venhorst. William van der Steen heeft een luxe positie, want hij heeft heel wat keuzes te maken. Dat betekent ook dat hij spelers teleur zal moeten stellen, maar de competitie is nog lang en uiteindelijk zal iedereen wel aan een behoorlijk aantal wedstrijden komen in de hoofdmacht. Wibe van Rooij maakte tot nu toe het meeste indruk en is topscorer in het bekertoernooi.

Quick 1888 beker prinses irene 1