KAMPIOENALERT: Het wordt spannend zaterdag voor J017-2

5 december 2018 18:00

JO17-2

Na een ongelukkig begin van de competitie, hebben we nu het kampioenschap in eigen hand. We zijn begonnen met een zwaarbevochten gelijkspel, gevolgd door een verliespartij. Daarna zijn we alleen maar gaan winnen, we groeiden als team en zijn enthousiast de weg naar boven ingeslagen.

UPDATE: De wedstrijd HVCH JO17-2 - Pr Irene JO17-2 van 8 december is afgelast. Ook in het scenario dat Blauw Geel JO17-5 verliest, en daarmee Prinses Irene alsnog tot kampioen kroont, wordt de receptie pas volgende week gehouden.

Nu hebben we zaterdag de kans om kampioen te worden. Het is echter zeer spannend omdat Blauw Geel nog twee wedstrijden te spelen heeft. Als wij zaterdag verliezen tegen HVCH, dan kunnen ze boven ons eindigen. Indien wij zaterdag winnen van HVCH of als Blauw Geel punten verliest in Vorstenbosch, zijn we zeker kampioen. Bij een gelijkspel aanstaande zaterdag, kan Blauw Geel gelijk eindigen als ze twee keer winnen. Ons doelsaldo is echter zo goed, dat we dan ook een grote kans hebben om kampioen te worden. We kunnen het dan jammer genoeg niet op 8 december vieren. Blauw Geel speelt haar laatste wedstrijd op 15 december.
Op de training van maandag is onze keeper Tom van Tilburg geblesseerd uitgevallen. Dat zag er niet goed uit en het is niet waarschijnlijk dat hij zaterdag kan spelen. Dit is ontzettend sneu voor ons team en nog meer voor Tom zelf. Hopelijk valt de blessure mee. We wensen hem alvast veel beterschap toe.

Aanstaande zaterdag gaan we met zijn allen weer alles geven om tot een mooi resultaat te komen. We willen de goden niet verzoeken, maar hopelijk tot ziens op de receptie!

De JO17-2 speelt om 13.25 uur in Heesch tegen HVCH JO17-3. Bij een kampioenschap zal dit zo snel mogelijk via de website gecommuniceerd worden. De receptie zal in dat geval om 16.30 uur zijn in de kantine van RKSV Prinses Irene.

Bron: Beeld: Teun Bevers en Rob Cuijpers

2018-2019 JO17-2 Jeugd Kampioenalert Winterkampioen