2 dames van Prinses Irene geselecteerd voor U15

23 maart 2018 18:00

Jeugd-TC Korfbal

Elk jaar heeft het KNKV RTC Zuid, het Regionaal Talenten Centrum voor korfballers uit district Zuid, selectietrainingen voor U13, U15 en U17. Evi van den Broek en Jasmijn van de Pas uit de C1 hebben zich in de selectietrainingen staande weten te houden, en behoren sinds deze week tot het selectieteam U15.

Voor Prinses Irene was dit het eerste jaar om speelsters uit de C1 naar de selectietrainingen te sturen. Hoewel het gaat om ontwikkeling van talenten in het gemengd korfbal, is dit ook voor dameskorfbalsters heel interessant. Er wordt namelijk aandacht geschonken aan kwaliteiten op het Maart - 2 dames geselecteerd voor U15 - KNKV Logogebied van technische vaardigheden, atletisch vermogen, balvaardigheden en spelinzicht. Voor alle geselecteerden zijn er vele trainingen en toernooien/wedstrijden, die extra kansen geven voor eigen ontwikkeling, maar indirect ook voor Prinses Irene. Alles wat deze twee meiden mogen gaan leren dit jaar, is natuurlijk ook toepasbaar in de huidige C1!
In het gekozen team zitten momenteel 10 jongens en 10 meisjes. Prinses Irene is dus als damesvereniging goed vertegenwoordigd. Naast Prinses Irene heeft alleen damesvereniging Klimroos zich ook weten te plaatsen, de andere verenigingen zijn voornamelijk actief in de gemengd Korfbal-tak.

Wij wensen de dames veel succes komend jaar!

De namen van de geselecteerde spelers voor RTC Zuid U15 2018:

M/V

onder begeleiding van Ronald Brink

Teambegeleider:

VACATURE

2017-2018 2018 Evi van den Broek Jasmijn van de Pas Jeugd Korfbal Korfbal U15 Selectie Nederland