Tweede competitiehelft lijkt nu echt begonnen

13 maart 2018 12:00

Webredactie

“Dit weekend is een voorzichtige begin gemaakt aan de tweede helft van de competitie,” zo schreven we een paar weken geleden in het weekendoverzicht van week 7. Daar bleek niks aan gelogen, want pas drie weken later kunnen we met recht spreken van een échte start van de tweede competitiehelft voor de recreatieve teams. Nu wordt er weer gesproken over een flinke temperatuurdaling voor komend weekend. Hopelijk gaat dit geen invloed hebben op het wedstrijdprogramma. Alle voetbalseniorenelftallen kwamen dit weekend in actie op de groene weide. Het resultaat leest u hier.

Heren 2 speelde dit weekend een magnifieke wedstrijd. De mannen uit Nistelrode kwamen in eerste instantie op 1-0 achterstand. Sander van Lith scoorde met zijn hoofd echter de gelijkmaker. De 1-2 werd verzorgd door Stef Heerkens, die uit een vrije trap knap scoorde. Hierdoor namen de oranjemannen vanuit Heeswijk de drie punten mee. Deze zijn van harte welkom. Het is ontzettend spannend in de competitie van Heren 2, waar ze op dit moment op de 10e plaats staan.
Ook Heren 3 kwam dit weekend in actie. Het was een van de weinige (recreatieve) teams die twee competitiewedstrijden in de benen heeft, die ook beide gewonnen werden. De mannen kwamen dus zeer goed uit de winterstop, maar zijn door Herpinia gestopt op hun zegetour. Ze verloren namelijk deze week met 0-2. Gekscherend werd de schuld al in de voeten van de afwezige coach, René van Eenbergen, geschoven. Ze zullen het nog een paar wedstrijden zonder hem moeten doen. De mannen hebben er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken. Volgende week treden ze aan in Odiliapeel, die de op een na laatste plek bezetten.

Blauw-Geel was de tegenstander van Heren 4. De Veghelaren wisten een puntje af te snoepen. Door een ongelukkig eigen doelpunt werd het namelijk 1-1. Het is dit seizoen de eerste wedstrijd in de competitie voor Heren 4 waar ze niet de volle drie punten pakken. Ondanks dit gelijkspel zetten de
mannen hiermee natuurlijk een prachtige prestatie neer. HVCH komt na vandaag wel ietsje dichterbij, waardoor de spanning weer terug lijkt te zijn in
de competitie. De heren zijn echter nog steeds trots koploper en het team kan (nog steeds) ongeslagen kampioen worden.
Maart - weekendoverzicht week 10 - "Groeten uit Velp"
Heren 5 moest naar Velp; “Zo kom je nog eens ergens!” Ansichtkaarten zullen er echter niet gekocht zijn, want het was verder geen wedstrijd om over naar huis te schrijven. De overwinning was dus aan SCV’58. Waar het precies aan ligt, wordt in het midden gehouden. Aan de kwaliteiten van Martijn Bekkers zal het niet hebben gelegen. Volgende week wordt zijn broer Jeroen gehuldigd voor 250 wedstrijden in Heren 1 en op dat niveau kom je niet zonder goede begeleiding. En wie was jarenlang zijn trouwe voetbalmaatje? Juist ja, grote broer Martijn!
Het zesde speelde gelijk tegen DAW 8. Het team van Henk van den Boogaart, Twan van de Wetering en Edwin van Dinther heeft wat (vaste) toevoegingen gekregen aan het team en dit leek in eerste instantie meteen zijn vruchten af te werpen, want lang stond het team met 1-0 voor. Helaas zorgde een ongelukkig foutje van de keeper voor de 1-1, zo lazen we in het verslag.

Voor Heren 8 was er deze week een zwaar bevochten overwinning, blijkt uit het verslag. Rens van der Heijden scoorde beide doelpunten voor Prinses Irene. Door de overwinning op DAW 10 staan de heren op een mooie tweede plaats op de ranglijst, met maar één punt minder dan de koploper. “Hierdoor hebben we dus alles nog in eigen hand!” aldus leider Walter Hendriks. Dat gaat een spannende tweede competitiehelft worden!
Heren 9 leed een nederlaag, maar voor velen voelde het toch als een kleine overwinning. Er werd namelijk verloren met het kleinst mogelijke verschil, wat toch een hele verbetering is ten opzichte van de eerdere wedstrijd tegen FC Uden 7 die met 0-7 verloren werd. De invloed van coach Tjeu Vogels lijkt er meteen voor te zorgen dat het team vleugels krijgt.

Vrouwen 2 verloor deze zondag met 7-1 in Schijndel. De Avanti-vrouwen gingen er in november ook al vandoor met de overwinning en toen zag men een soortgelijke uitslag. Op dit moment staat Avanti vierde op de ranglijst, maar daar is ook te zien dat Avanti, samen met Vorstenbossche Boys Vr1 en Gassel Vr1, maar 2 wedstrijden verloren heeft. Het combinatieteam Avesteyn/Heeswijk Vr1 staat soeverein aan kop, aangezien zij alles tot nu toe gewonnen hebben. Vrouwen 2 doet dit seizoen niet mee aan de top. Desondanks pikken zij af en toe hun puntjes mee en staan op dit moment op een negende plaats; voldoende om volgend jaar ‘gewoon’ in de vierde klasse te blijven voetballen.
Vrouwen 3 won deze week met 4-3 van Nooit Gedacht Vr4. De Geffense club heeft een uitgebreide vrouwenvoetbalafdeling met in totaal vijf senioren vrouwenelftallen. In het wedstrijdverslag is te lezen dat het de hele wedstrijd spannend bleef, ondanks dat Nistelrode bijna de hele wedstrijd de bovenliggende partij was. Doordat Heren 4 deze week gelijkspeelde, gaat Vrouwen 3 er vandoor met de interne periode en de bijbehorende 75 bonnen, die volgende week wordt uitgereikt. “Een mooie bonus met het kantinefeest!” aldus dames en begeleiding van Vrouwen 3.
Bron: Beeld: Marktplaza

2017-2018 Voetbal Week 10 Weekendoverzicht