Het 6e elftal en DAW delen de punten in een vrij gelijkwaardig duel

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

DAW Schaijk 8 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

11 maart 2018 10:00

Jan van de Berg

Onbekend

Voordat ik met dit wedstrijdverslag begin eerst even een update over ons nieuwe 6e. Zoals de meesten bij Prinses Irene al wel zullen weten is het 7e team opgeheven, waarvan Jolan Martens en Ruud Steevens de leiders waren.
Omdat ook wij regelmatig spelers tekort kwamen vanwege blessures, afmeldingen, etcetera heeft de Seniorencommissie besloten om enkele oud spelers van het 7e elftal toe te voegen aan het 6e elftal.  Deze nieuwe spelers heten wij uiteraard van harte welkom en het klinkt misschien egoistisch, maar wij zijn er hopelijk voor de rest van het seizoen mee gebaat omdat we nu over voldoende spelers beschikken. De tijd zal het leren. De nieuwelingen zijn Dave van den Bogaart, Gerwin van de Broek, Rick van Berkel en Martijn van Zoggel. Hierbij nogmaals van harte welkom in ons team heren en succes!

Helaas had onze keeper die uit Den Bosch moest komen (Roy van Grinsven) zich verslapen en kwam te laat voor de aftrap. Omdat onze vaste keeper Sander van Haaren, zoals ik in het vorige verslag al meldde, wegens een zware blessure zijn keeperscarriere al op jonge leeftijd moet beeindigen, waren we genoodzaakt om in de eerste helft een veldspeler in het doel te zetten.
Davy van de Doelen was na veel wikken en wegen bereid om althans in de eerste helft ons doel te verdedigen. De eerste helft speelden wij ook vrij redelijk en was het veldspel best goed te noemen. Het centrale duo achterin, Dave van den Bogaart en Bart van Aerle, stond vrij sterk en daardoor kwamen we ook wel aan voetballen toe. Helaas hanteren we af en toe nog te gauw de lange bal en blijven we teveel met de bal lopen, waardoor we weer onnodig balverlies lijden. Uit een fraaie aanval echter van ons via Marty Dollevoet en goed voorbereidend werk van Stefan van den Bogaart kwamen we echter op voorsprong. Met een mooie pass wist Stefan (de Schenk) Rob van Rooij te bereiken, die de bal koelbloedig alleen voor de keeper met een lage schuiver onder hem door wist te passeren: 1-0. Geen onverdiende voorsprong al wisten we ook evenals de gasten niet veel kansen te creeren. Een schoonheidsfoutje van Davy kostte ons bijna de gelijkmaker maar die werd gelukkig nog net op tijd voorkomen. Met een 1-0 ruststand gingen we op naar de theekopjes. Onze keeper Roy van Grinsven had zich intussen gemeld en hij mocht dan ook ondanks dat hij te laat was de tweede helft keepen.

In de tweede helft zakten wij erg in en speelden we vrij slap. We kwamen niet echt lekker meer in de wedstrijd. Het veld was ook veel te lang, mede ook omdat Bart van Aerle zich uit voorzorg zelf wisselde vanwege wedstrijdritme en de terugkomst van zijn langdurige blessure. Omdat we veel man hebben moeten we ook iedereen laten voetballen maar door al die vele wissels wordt het spel er niet altijd beter op. Met name op het middenveld verloren we de slag in de tweede helft en de twee spitsen, Jens Loeffen en Rob van Rooij, stonden dan ook op een eiland.
Onze keeper Roy verrichtte een aantal knappe reddingen en D.A.W. was in de tweede helft dan ook de betere ploeg. Vooral hun spits was erg gevaarlijk. Zo kregen we bijna de gelijkmaker tegen uit een corner maar de bal werd nog ternauwernood door nieuwkomer Gerwin van de Broek op de doellijn uit het doel gekopt. Nadat ook Marty Dollevoet na een wissel het veld verlaten had waren we vrij onrustig en misten we de balans op het middenveld. Hun spits was opnieuw dichtbij een doelpunt maar Roy verrichtte opnieuw een knappe redding maar uit de carambole moest Marcel Buuts nog vlak voor de doellijn redding brengen. Zo leek Roy met zijn uitstekende keeperswerk uit te groeien tot man van de wedstrijd, maar helaas het liep anders. Hij werd de schlemiel van de wedstrijd, eerst door te laat te komen en daarna beging hij een blunder door de bal recht voor de voeten te gooien van een speler van D.A.W. Die liet dit cadeautje niet onbenut en schoot raak: 1-1.

Zo werd Roy van de man van de wedstrijd van Hero tot Zero, maar laat ik het niet te persoonlijk maken. Vlak voor tijd hadden we nog zelfs de winst kunnen pakken. Jens raakte de bal verkeerd en uit de rebound wist ook Toine Pittens helaas niet te scoren. Gezien het gehele spelbeeld was het gelijke spel terecht te noemen maar nogmaals het blijft zuur als je de punten zo onnodig weggeeft. In ieder geval ook niet verloren en toch een punt erbij.
Volgende week hoort U weer meer over de laatste ontwikkelingen bij het 6e elftal want dan spelen we uit tegen Achilles Reek. Ik wil het hierbij laten en Roy hopelijk geen hard feelings naar mij maar je moet af en toe ook improviseren als verslaggever.

Henk van den Boogaart (medeleider), Twan van de Wetering, Edwin van Dinther
vlaggers: Henk (1e helft); Edwin (2e helft)