De B1 houdt het spannend!

5 maart 2018 18:00

B1

De dames van Korfbal 1 kwamen dit weekend niet in actie. De B1 speelde wel en het werd een razend spannende wedstrijd!

Onze korfbal B1 wist vandaag in een bloedstollende wedstrijd de punten in Nistelrode te houden. Voor aanvang van deze wedstrijd werd samen met BMC de tweede plaats in deze zaalcompetitie ingenomen. Met nog twee wedstrijden te spelen, vandaag tegen de koploper Celeritas en volgende week tegen BMC, stond er een loodzwaar programma te wachten en was het er op of er onder.

Celeritas is een lastige tegenstander die al vele jaren een koppositie in deze klasse inneemt. Waar onze meiden vaak hun eigen capaciteiten een beetje onderschatten en opkijken naar hun tegenstander, was dit vandaag absoluut niet aan de orde. Vanaf de eerste minuut gingen ze vol gas uit de startblokken en wisten zelfs het eerste doelpunt op het scorebord te krijgen. Daarna bleef het heel lang een spannende wedstrijd, waarin beide partijen niet voor elkaar onder deden en de stand gelijk op ging. Uiteindelijk wist Celeritas, al ruim in de tweede helft, toch een gat te creëren van drie doelpunten. Er stond een stand van 4-7 op het scorebord in het voordeel van Celeritas en iedereen dacht dat de wedstrijd gespeeld was. Met nog een kleine vijf minuten op de klok wist Prinses Irene echter een scenario te laten ontstaan dat niemand kan bedenken en ook bijna niet eens meer na te vertellen is. Uit het niets begon er een totaal ander beeld te ontstaan en werd het ene na het andere doelpunt binnen gegooid. In de laatste secondes van de wedstrijd werd er van ver nog 1 keer een schotpoging gedaan en je zult het geloven of niet, maar er werd gescoord waarmee er een 8-7 eindstand op het scorebord kwam te staan.
Proficiat meiden met deze geweldige overwinning, jullie hebben ontzettend geknokt en laten zien wat jullie in huis hebben. Complimenten zijn er ook voor Ingrid, de scheidsrechter van vandaag, die haar hoofd koel wist te houden in deze o zo spannende wedstrijd. Petje af Ingrid!

In de wedstrijd, volgende week tegen BMC, gaat de B1 proberen het kampioenschap binnen te halen. Ze spelen om 13.00 uur in sporthal De Misse, Jacobskamp 25 in Den Dungen. Het zou mooi zijn als er wat supporters vanuit Nistelrode mee kunnen om ze aan te moedigen.

Meiden zet hem op!

Maart - Wedstrijdverslag B1 03-03 - Stand zaalcompetitie