Heren 3 start 2018 met een stijgende lijn

20 februari 2018 18:00

Webredactie

Dit weekend is een voorzichtige begin gemaakt aan de tweede helft van de competitie. Lang niet alle zondagvoetbalploegen speelden deze week; van de 12 ploegen die op zondag kunnen spelen, kwamen er maar 8 in actie. Niet alleen de voetballers en begeleiding moeten wennen om na de winterstop weer aan de slag te gaan, zo blijkt. Ook het Brabants Dagblad moet nog warm draaien. Zij meldden per abuis dat RKSV Prinses Irene afkomstig zou zijn uit Geffen. We kunnen u gerust stellen, de voetbalclub is nog steeds te vinden op sportpark De Schellen in Nistelrode.

Februari - Weekendverslag w7 - BD is abuisHeren 2 moest uiteindelijke de drie punten in Vinkel achterlaten. Het eerste uur stond er nog een brilstand op het scorebord. In het laatste halfuur scoorde EVVC 2 echter nog 4 doelpunten. Ondanks dat de oranjemannen op een gegeven moment nog zicht hadden op de 2-1 doordat de scheidsrechter een penalty aan hen had toegekend, werd ook deze gekeerd door de doelman uit Vinkel.
Heren 3 kende tot nu toe ook een zwaar seizoen. Zij spelen in deze competitie vaak tegen tweede elftallen van andere clubs en het niveau ligt dan ook hoog. De ploeg lijkt echter in 2018 een stijgende lijn in te hebben gezet. In Nistelrode werd gewonnen van Volkel 3 en daarmee werd voor de tweede keer op rij de drie punten binnengehaald. Blijkbaar kwam hier wel wat geluk bij kijken. René van den Bogaart wilde een voorzet geven, maar deze leek over te gaan. De keeper van Volkel hielp de mannen van Venwico echter een handje mee en tikte de 2-1 zelf binnen de doelpalen.

Het vierde speelde deze week vriendschappelijk, en wel tegen DAW 4. Die ploeg speelt één klasse hoger, hoewel ze daar wel stijf onderaan staan. Het werd een 2-2. Blijkbaar zat er meer in, maar was het (o.a.) lastig spelen door het kunstgras. Volgende week spelen de heren thuis hun eerste competitiewedstrijd van 2018 tegen OSS’20 5. De uitwedstrijd was destijds blijkbaar een pittige, maar de verwachting is dat de ze dan de volle buit binnenhalen.
Zoals te lezen is in het wedstrijdverslag, mocht Heren 6 aantreden tegen Festilent 7. Het zat hen deze keer echter niet mee, is te lezen in het wedstrijdverslag. “Lang leek de wedstrijd op een gelijkspel af te steven maar helaas werd het vlak voor tijd toch nog 3-2 voor Festilent in blessuretijd.” Behoorlijk balen voor de door blessures geplaagde ploeg, aangezien ze de punten goed kunnen gebruiken. “Gezien het spelbeeld van de gehele wedstrijd hadden we een gelijkspel en zeker een punt verdiend,” maar helaas mocht het dus niet zo zijn.
Heren 7 zou eigenlijk moeten aantreden tegen Volkel 8. Op de ochtend zelf is echter besloten om niet te voetballen, doordat Heren 7 niet voldoende mensen had om een volwaardig elftal op te stellen. De wedstrijd is opnieuw ingepland op een later tijdstip.

Vrouwen 2 en Vrouwen 3 speelden een oefenwedstrijd tegen elkaar. Het werd een sportieve wedstrijd die eindigde in 7-2 in het voordeel van Vrouwen 2. Het leek nog even spannend te worden toen Vrouwen 3 naderde tot 3-2, maar in het laatste kwartier kregen ze nog 4 doelpunten om de oren doordat er wat meer risico werd genomen. Bij Vrouwen 2 speelden er onder andere een paar getalenteerde jeugdspeelsters mee. Dat belooft in ieder geval veel goeds voor de toekomst!
Vrouwen 2 mag volgende week aantreden tegen de koploper in de vierde klasse, Vorstenbossche Boys Vr1. De vorige keer dat er tegen hen werd gespeeld hadden de dames het aardig lastig gemaakt voor hen, maar werd er helaas verloren met 2-1. Hopelijk kunnen er volgende week wel drie punten worden bijgeschreven.
Vrouwen 3 zou volgende week eigenlijk moeten aantreden tegen (combinatie-elftal) TOP/MOSA Vr2. De tegenstander (en nummer 2 in de competitie) heeft echter een baaldag aangevraagd, waardoor de wedstrijd is uitgesteld. Daardoor is Vrouwen 3 de enige zondagploeg die pas 4 maart de eerste competitiewedstrijd van 2018 heeft. Dan treedt de koploper in de 6e klasse aan tegen Ruwaard Vr1.
Bron: Beeld: artikel Brabants Dagblad (19-02-2017, regio Uden/Veghel)

2017-2018 Voetbal Week 7 Weekendoverzicht