6E ELFTAL GAAT ONGELUKKIG ONDERUIT UIT TEGEN FESTILENT 4

Festilent 7 (zon)

RKSV Prinses Irene 6 (zon)

Mannen, 6, 6e klasse 51

18 februari 2018 12:00

Onbekend

Na het carnavalsgedruis – althans voor de liefhebbers – ging de 2e competitiehelft voor het 6e afgelopen zondag weer van start. De reis ging uit naar Zeeland en we moesten aantreden om 12.00 uur afgelopen zondag.
Helaas worden we dit seizoen erg gekweld door blessures. Zo is onze vaste keeper Sander van Haaren zodanig geblesseerd geraakt aan zijn knie dat hij ermee moet stoppen. Ook Maurice Hanegraaf komt dit seizoen vanwege vele blessures niet meer in actie. Daarnaast kunnen we nog steeds niet beschikken over Cees de Veer en Bart van Aerle, die nog maar af moet wachten of hij nog wel mag voetballen vanwege zijn enkel. Daarover krijgen we deze week meer bericht. Ook Marty Dollevoet ontbrak in deze wedstrijd wegens ziekte.
Tot zover deze aflevering van Mash.

Door deze vele afmeldingen hadden we er afgelopen zondag 5 gastspelers bij. Lars van Orsouw (junioren), Martijn Govers (keeper), Mark van Geffen (8e), Rutger Herckenrath (9e) en Joris Timmers (5e).

Het veld was vrij hard door de vorst van de afgelopen weken, maar het was wel op gewoon gras. Door de harde ondergrond stuiterde de bal regelmatig wat harder door en vergaten we vooral in het begin om de ballen laag te houden, waardoor we het onszelf onnodig moeilijk maakten. Voor we het wel en wee wisten stonden we helaas al gauw met 1-0 achter al in de 5e minuut. Bij een afstandsschot van veraf werd onze gastkeeper Martijn Govers verrast, doordat de bal net voor hem op stuitte. Toch kwamen we al vrij gauw gelijk. Toine Pittens werd in de 16 meter gehaakt en Roy van Grinsven schoot de bal in de linkerbenedenhoek onberispelijk binnen: 1-1. We kregen na dit doelpunt wat meer zelfvertrouwen en kwamen beter in de wedstrijd. Eigenlijk waren we gedurende de gehele wedstrijd gewaagd aan elkaar, ondanks dat Festilent dan op de 4e plaats stond en wij op een na onderin. In de 24e minuut kregen we een vrije trap en die werd prachtig ingeschoten door Joris Timmers met een prachtig schot in de kruising. Een juweel van een treffer dat dient gezegd: 1-2.
Vlak voor de theepauze kregen we echter de 2-2 om de oren door bijzonder slecht verdedigen. We liepen van onze eigen man weg waardoor Festilent vrij gemakkelijk kon scoren. Met een gelijke stand gingen we op naar de thee maar dit was wel even een mentale dreun voor ons, in plaats van dat je met een 1-2 voorsprong de rust ingaat.

Na de rust zette Festilent ons behoorlijk onder druk en speelden we veel op onze eigen helft. We hielden echter stand mede ook door uitstekend keeperswerk van Martijn Govers (man van de wedstrijd aan onze kant voor mij), die zijn doel met knappe reddingen schoon hield. Af en toe ging het er in de tweede helft een beetje hectisch aan toe, zonder dat de wedstrijd nou ontaarde in onsportiviteit.
Met een prachtige vrije trap wist Joris Timmers voor ons nog bijna te scoren maar helaas ging de bal tegen de onderkant lat. Ook domme pech dus. Ook Vrouw Fortuna was ons deze zondag dan ook niet goed gezind. Lang leek de wedstrijd op een gelijkspel af te steven maar helaas werd het vlak voor tijd toch nog 3-2 voor Festilent in blessuretijd. Na een aanval van hun over de linkerkant werkte Stefan v.d. Bogaart de bal ongelukkig met zijn linkervoet in het doel. Een bijzonder ongelukkig eigen doelpunt maar helaas. Gezien het spelbeeld van de gehele wedstrijd hadden we een gelijkspel en zeker een punt verdiend.

Niettemin volgende week kunnen we revanche nemen tegen Festilent want dan spelen wij weer tegen ze maar dan thuis om 10,00uur. Hopelijk is het geluk dan wel aan onze kant.
Een zure en onnodige nederlaag nogmaals, maar hopelijk volgende week beter.

Het 6e: Martijn Govers, Marcel, Ton, Gerjan, Rob Thomassen (Mark) , Jorn, Toine (Lars), Davy, Jens (Stefan), Joris, Roy (Rutger)

Henk van den Boogaart (medeleider (6e elftal)
Twan van de Wetering (leider 6e; vlagger)
Edwin van Dinther (leider 6e; vlagger)