Korfbalsters C1 plaatsen zich voor het NK

17 februari 2018 18:00

Korfbal C1

Het C1 korfbalteam, wat onder leiding staat van selectiespeelsters Marina van Venrooij en Laura van de Ven, komt dit jaar uit in de hoofdklasse. Dat is de hoogste klasse van het dameskorfbal in deze leeftijdscategorie. In de zaalcompetitie werd tot nu toe drie keer verloren, de overige wedstrijden werden allemaal gewonnen.

Zaterdag 17 februari was de dag dat Prinses Irene C1 zich kon plaatsen voor het Nederlands kampioenschap dameskorfbal. Hiervoor was winst nodig. Uiteindelijk werd het een prachtige wedstrijd, waar de ploeg uit Nistelrode hun klasse en aanvalskrachten liet zien. De uitslag werd een klinkende 5-15 overwinning. Met deze 2 punten is een plek op het NK zeker.

De C1 vierde na afloop van de wedstrijd dat ze zich hadden geplaatst voor het NK op 10 maart 2018
Het NK vindt plaats in Sporthal de Wetteling te Venray op zaterdag 10 maart (zie poster). Daar strijden de beste vier C-ploegen tegen elkaar om de titel. Altior C1 heeft zich ook geplaatst. De andere plekken zullen vergeven worden aan Swift C1, Korfrakkers C1 of Peelkorf C1. Dit wordt de komende weken bekend.

De meiden van de C1 gaan zich volop voorbereiden op deze grote dag. Wij hopen dan ook dat er vele oranje supporters aanwezig zullen zijn deze dag!

Finale dameskorfbal voor B en C-jeugd - 18 maart 2018
Bron: Beeld: De Peelkorf (poster), C1 (teamfoto na wedstrijd)

2017-2018 C1 Jeugd Korfbal NK dameskorfbal