Quiz: Heren 7 overtuigend naar finale-avond op 23 februari a.s.

8 februari 2018 12:00

Quizcommissie

Samen met heren 1, korfbal Recreanten en een team van “kaderleden en scheidsrechter” nam het team van heren 7 deel aan de laatste voorronde van de quizcompetitie 2017 – 2018. Heren 1 ging sterk van start, maar werd halverwege het eerste deel van de theorievragen voorbij gestreefd door heren 7. Heren 7 gaf die voorsprong vervolgens in het verdere verloop van de avond niet meer uit handen. Daarmee zien wij heren 7, samen met de winnaars van de andere 4 voorronden, te weten korfbal 3, korfbal 1, heren 10 en heren 2, terug op de finaleavond op vrijdag 23 februari aanstaande. Bij het darten wist Marcel Kerkhof namens de kaderleden de meeste punten te scoren en ook hem zien we terug op 23 februari.

Na het welkomstwoord werd gestart met het onderdeel Logo's, gevolgd door de 5x5 theorievragen in de rubrieken Sport, Regio, Radio/tv, Algemeen en Prinses Irene. De onderlinge verschillen bleven klein, maar mede dankzij de 10 extra punten voor de inzet van de joker had heren 7 bij de rust een voorsprong van 15 punten op heren 1 en de kaderleden. Korfbal 5 (recreanten) keken toen al op tegen een achterstand van 30 punten, maar bleven positief gestemd en vol strijdlust.
In de pauze vond allereerst weer de verkoop van loten plaats voor diverse mooie te winnen prijzen. Vervolgens was het tijd om te gaan darten. Marcel Kerkhof (kaderleden), Jan v.d. Heijden (heren 1), Jorn Schets (heren 7) en Jessy van Doorn (korfbal Recreanten) namen het tegen elkaar op.
Marcel Kerkhof behaalde uiteindelijk de meeste punten: 126 punten. Tweede werd Jorn Schets met 119. Jan van der Heijden gooide 102 punten bij elkaar en Jessy van Doorn moest genoegen nemen met 91 punten.

Marcel Kerkhof treft in de dartsfinale op vrijdag 23 februari de winnaars uit de eerdere voorronden, te weten: Cilke Soetekouw (korfbal 3), Moo van Creij (heren 9), Tjierry van Grinsven (heren 10) en Lindy Pittens (vrouwen 1). Aanvang dartsfinale 19.45 uur.

Omdat de stem van quizmaster Jos Bongers het nagenoeg had begeven, nam Riekie v.d. Wetering na de pauze de rol van Jos over en loodste zij iedereen soepeltjes door de diverse teamopgaven. De teamopdrachten leverden opnieuw diverse malen mooie en hilarische momenten op. De voorsprong van heren 7 kwam niet echt meer in gevaar, hoewel de kaderleden heren 7 nog tot op 12 punten wisten te naderen. Maar mede dankzij de extra 10 bonuspunten bij de inzet van de joker op het onderdeel Muziekronde liep de voorsprong weer op naar 24 punten. De fotovraag moest de beslissing brengen. Met 25 punten wist heren 7 hiermee de overwinning definitief binnen te halen.

De eindstand van deze 5e avond is als volgt:
1e plaats 368 punten Heren 7
2e plaats 333 punten Kaderleden / scheidsrechters
3e plaats 305 punten Heren 1
4e plaats 292 punten Korfbal 5

In de finale op vrijdag 23 februari a.s. hebben naast heren 7 de volgende teams zich geplaatst: korfbal 3, korfbal 1, heren 10 en heren 2. Aanvang  is 20.00 uur.

Na de trekking van de loterij werden tot slot de scheidsrechters Herman van der Wijst, Theo van der Heijden, Willy van den Bogaart en Antoon van de Ven, alsmede fotograaf Teun Bevers en barkeepster Ans van der Heijden bedankt.

De quizcommissie bereidt zich nu voor op de finale van vrijdag 23 februari a.s. Aanvang 19.45 uur (dartsfinale) en aansluitend de finale van de quiz.

Heren 1 kwam sterk uit de startblokken, maar zakte later weer terug.

Ook de kaderleden en scheidsrechters waren met een team vertegenwoordigd tijdens de quiz.

Hoewel het team van Korfbal Recreanten al vroeg op achterstand stonden, bleven de dames strijdlustig.

Hoewel het team van Korfbal Recreanten al vroeg op achterstand stond, bleven de dames strijdlustig.

Heren 7 gaat (wederom) door naar de finale! Het team heeft al drie jaar op een rij de Jan de Loyer-wisselbokaal mee naar huis mogen nemen. We zijn benieuwd of dat 23 februari ook weer het geval is.

Heren 7 gaat (wederom) door naar de finale! Het team heeft al drie jaar op een rij de Jan de Loyer-wisselbokaal mee naar huis mogen nemen. We zijn benieuwd of dat vrijdag 23 februari ook weer het geval is.
Bron: Beeld: Teun Bevers

2017-2018 2018 Activiteit H1 H7 Kader en Staf Quiz Quizcompetitie 2017-2018 Recreanten Scheidsrechters Winterstop