Kaderleden naar quizfinale a.s. vrijdag

5 februari 2020 10:00

Quizcommissie

Op maandag 3 februari jl. vond alweer de vijfde en laatste voorronde van de quizcompetitie 2019 – 2020 plaats. Naast heren 1 waren het deze avond heren 8, korfbal midweek en een team van kaderleden die het tegen elkaar opnamen en probeerden een finaleplaats te veroveren. Door als enige team drie paar ogen van bekende sporters goed te raden namen de kaderleden meteen een voorsprong die zij – ondanks een sterke eindsprint van de korfbaldames - de rest van de avond niet meer uit handen gaven. De kaderleden staan daarmee samen met winnaars uit de eerste 4 voorronden te weten heren 7, heren 3, heren 2 en vrouwen 3 in de finale die op vrijdag 14 februari a.s. wordt gespeeld.

Na iedereen welkom geheten te hebben werden even na achten aan de vier deelnemende teams - heren 1, heren 8, korfbal midweek en kaderleden - afbeeldingen met vijf paar ogen voorgelegd met de vraag om bij minimaal drie aan te geven “van wie zijn deze paar ogen”. De kaderleden waren de enige die hierbij drie goede antwoorden wisten te geven en scoorden daarmee 20 punten.
Vervolgens werden weer in 5 rubrieken steeds 5 vragen gesteld die zowel door de teams als door een afgevaardigde van elk team moesten worden beantwoord.
Dit leidde tot de volgende tussenstand bij de pauze: kaderleden 143 punten, korfbal midweek 120 punten, heren 8 117 punten en heren 1 had op dat moment 107 punten.

In de pauze was het weer tijd voor het vullen van  de glazen, werd er iets lekkers op de tafel gezet en konden loten worden gekocht voor zowel de dagprijzen als voor de grote prijzen, waarvan de trekking tijdens de finale op vrijdag 14 februari a.s. plaats vindt.
Op het einde van de pauze werd voor de vijfde en laatste keer “het geluid” afgespeeld, waarbij iedere deelnemer weer de kans kreeg aan te geven wat voor geluid werd gehoord. Het bekend maken van het geluid vindt eveneens plaats tijdens de finaleavond.

Hierna werd de quiz hervat met drie pittige vragen waarbij – in tegenstelling tot de eerdere vragen - de mobieltjes wel gebruikt mochten worden; de zogenaamde mobieltjeschallenge.
Hier wisten heren 1 en kaderleden drie goede antwoorden te geven en scoorden daarmee 30 punten. Heren 8 en korfbal midweek scoorden 20 punten. Daarmee was de voorsprong van de kaderleden op korfbal midweek opgelopen naar 33 punten en werd het dus een bijna onmogelijke opgave om deze achterstand weg te werken. Maar zowel korfbal midweek als ook heren 1 en heren 8 gingen er wel nog voor.
Omdat de jokers (voor 10 extra punten) door korfbal midweek en heren 1 niet werden benut, bleef de achterstand voor deze teams groot en leidde dit tot de volgende tussenstand met nog slechts de fotovraag te gaan: kaderleden 253 punten, korfbal midweek 235, heren 1 22 punten en heren met 212 punten. De kaderleden zaten daarmee op rozen en alleen korfbal midweek maakte nog kans met de nog 30 te behalen punten bij de fotovraag.
Heren 8 (Laurens) en heren 1 (Douwe) wisten uiteindelijk nog beide 22 punten te scoren. Korfbal midweek (Ellen) moest genoegen nemen met 18 punten. De kaderleden (Remco) waren daarmee al zeker van de eindoverwinning en pakten uiteindelijk nog 11 punten.
De einduitslag  van deze 5e avond is daarmee als volgt:
1e plaats           264 punten       Kaderleden
2e plaats           253 punten       Korfbal midweek
3e plaats           244 punten       Heren 1
4e plaats           234 punten       Heren 8

Hierna werden de scheidsrechters Theo, Herman, Willy en Arnold, fotograaf Teun en barkeepster Ans bedankt en kon begonnen worden met de trekking van de loterij, die nog weer een aantal blije gezichten opleverde.
Door degene die daarna nog even bleven hangen werd er nog geruime tijd gezellig na gebuurt.

Vrijdag 14 februari a.s. vindt de finale plaats en nemen de kaderleden het op tegen heren 2, heren 3, heren 7 en vrouwen 3, aanvang 20.00 uur. Iedereen is dan weer van harte welkom.

Meer foto's zien van de vijfde quiz-avond? Klik dan hier!
Bron: Beeld: Teun Bevers

2019-2020 2020 Quiz activiteit h1 heren 8 kader en staf korfbal midweek scheidsrechters voorronde winterstop