Vrouwen veroveren het Kasteel

31 januari 2018 15:00

Vrouwen 1

Op donderdag 25 januari reisden de vrouwen van Prinses Irene met 16 speelsters af naar het Sparta stadion Het Kasteel te Rotterdam. Hier namen ze het op in een oefenwedstrijd tegen vrouwen 1 van Sparta/JVOZ. Vrouwen 1 kreeg versterking van Bregje Streefland (keepster van Helvoirt vr1), Fleur van Vilsteren en Tzeitel van den Oever (Prinses Irene VR 2).

Direct vanaf de aftrap zag je het fysieke verschil tussen de beide teams. Sparta/ JVOZ met veel jonge talentvolle vaardige speelsters, daar tegenover stond eveneens een jonge talentvolle groep, maar met iets meer ervaring binnen elke linie. Vanaf het begin was duidelijk dat Prinses Irene vol voor de winst wilde gaan. Het eerste kwartier speelde zich vooral af op de helft van de tegenstander. Kleine kansen werden met name via de zijkant van het veld gecreëerd. Sharon van Os zette in de 27ste minuut Elien Ploegmakers een-op-een met de keepster van Sparta/ JVOZ. Elien speelde de doelvrouw rustig en beheerst uit en scoorde de 0-1.
Verder werden er nog wat kleine kansen gecreëerd door de meiden van Prinses Irene. Zo kwam Anouk van de Ven mooi voor de goal vrij. Helaas kon ze de bal alleen niet goed meenemen. Ook was er een terugspeelbal van een verdedigster naar de keepster van Sparta/ JVOZ, die nog net tegen de paal rolde.
Prinses Irene stond verdedigend goed, er werd weinig weggegeven achterin. De meiden van Sparta/ JVOZ creëerden nauwelijks kansen en anders stond daar onze duidelijk coachende doelvrouw Bregje nog als de situatie daarom vroeg. Meer doelpunten bleven uit.

Kortom een mooie, nuttige oefenwedstrijd waarin alle 16 speelsters van Prinses Irene weer speelminuten hebben gemaakt.

Wat deze wedstrijd nog leuker maakte, waren de meegereisde supporters uit Nistelrode, in het bijzonder de JO13-2. Dit is het team dat onder leiding staat van Britt van de Wiel. Vanaf de eerste tot en met de laatste minuut hebben zij de vrouwen van Prinses Irene toegezongen. Dit zorgde voor een mooie sfeer. De vrouwen zijn de supporters dan ook heel dankbaar dat ze mee gereisd zijn naar Rotterdam.

Eerste helft:

Bregje
Nikki – Britt – Meggy – Lindy
Elien – Fabienne – Yvonne - Meggie
Anouk – Sharron

Tweede helft:
Bregje
Hilde – Britt – Meggy – Lindy (85ste min Nika)
Elien (60ste min Meggie) – Tzeitel – Yvonne – Fleur
Anouk - Veerle

De dames staan klaar om de wedstrijd af te trappen. Waar nu de dames staan, zal a.s. zondag de heren van Sparta en Willem II aftrappen!

Uiteindelijk ging Prinses Irene aan de haal met de overwinning, nadat Elien Ploegmaker in de 27e minuut de 1-0 scoorde in een verder doelpuntloze wedstrijd.

2017-2018 Sparta/JVOZ UIT VR1 Voetbal Vriendschappelijk Wedstrijdverslag